Fandom

Elder Scrolls Wiki

Zimowa Twierdza

12 387stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Share

Zimowa twierdza ok. 3E

Zimowa Twierdza – miasto położone na północnym wschodzie Skyrim. Tu znajduje się słynna Akademia Magów w Zimowej Twierdzy.

Historia  Edytuj

W dawnych czasach Zimowa Twierdza była stolicą Skyrim, oraz drugim najstarszym miastem Skyrim zaraz po Wichrowy Tronie. Zimowa Twierdza była siedzibą ostatniego Najwyższego Króla z linii Ysgramora, Borgasa dopóki ten nie został zamordowany.

W 3E władcy Zimowej Twierdzy mieli powiązania z rodem Septim, kiedy baron Zimowej Twierdzy Ulf Geresen ożenił się z Morihatha Septim, w tym okresie Zimowa Twierdza była u szczytu potęgi. Po wybuchu Czerwonej Góry do miasta i Akademii przybyło wielu Mrocznych elfów poszukujących schronienia.

W roku 4E 122 większość tego wielkiego miasta została pochłonięta przez Morze Upiorów. Akademia została nienaruszona w wyniku tej katastrofy i właśnie z tego względu obwinia się za to tamtejszych magów. Ponadto oskarżono również Dunmerów i wielu z nich zostało wygnanych. Po tym wydarzeniu, większość ludzi opuściła Zimową Twierdzę – pozostała zaledwie garstka.

Ważni mieszkańcy Edytuj

Miejsca Edytuj

Galeria Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki