Fandom

Elder Scrolls Wiki

Złote Bóstwo (Oblivion)

12 873strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij
Złote Bóstwo, znane też jako Aurelianinmagiczna istota służąca Sheogorathowi, Daedrycznemu Księciu Obłędu. Występują one w dodatku do gry The Elder Scrolls IV: Oblivion, Shivering Isles, gdzie strzegą jednej z dwóch dzielnic Nowego Sheoth, Błogości oraz północnej części wyspy, Manii.

Osobowość Edytuj

Złote Bóstwa są w stanie konfliktu z Mrocznymi Uwodzicielkami, więc uważają się za lepsze od nich. Często się wywyższają i ogólnie są dość niemiłe, także w stosunku do głównego bohatera. Uważają, że sam Lord Sheogorath je uwielbia i ceni bardziej niż strażniczki Tygla.

Wygląd Edytuj

Sama nazwa mówi, że Aurelianie są złoci. Ukazują się jako kobiety, mają złote zbroje, złotą skórę, złote oczy, tarcze i bronie. Mimo to, w ich ubiorze przejawiają się kawałki brązu, prawdopodobnie skóry. Ich oczy przypominają kocie oczy ze względu na nietypowe ułożenie i pionowe źrenice.

Historia Edytuj

Bohater Kvatch poznaje Złote Bóstwa po przybyciu do Nowego Sheoth. Już wtedy widać, że są w konflikcie z Mrocznymi Uwodzicielkami. Później, w ciągu gry, nie pełnią zbyt dużej roli do momentu, gdy rozgrywa się bitwa o Zimny Płomień. Tam Aurelianie i Mazkenowie walczą o właśnie ten płomień w miejscu zwanym Cylarne. Jeśli bohater zostaje księciem Tyglu, później Złote Bóstwa proszą go o odbicie ich bazy z rąk Sił Ładu. Gdy bohater zostaje księciem Manii, Aurelianie pomagają w odbiciu Fringe z rąk Jyggalaga. Po pokonaniu Księcia Ładu, Aurelianie stają się sługami bohatera tak samo jak Mroczne Uwodzicielki.

Ciekawostki Edytuj

  • Aurelian wyższych rangą można rozpoznać po tym, że ich korona ma czarne wstawki i różowy klejnot.
  • Gdy bohater popełni przestępstwo i zdecyduje się na walkę ze strażnikami, Złote Bóstwa mogą czasem użyć czaru obszarowego, czyli takiego, który rani wiele osób jednocześnie. To sprawia, że czasem nawiązuje się walka pomiędzy dwoma Aurelianami.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki