Fandom

Elder Scrolls Wiki

Yokuda

12 821stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Yokuda – leży na zachód od Tamriel i była ojczyzną Redgardów oraz Leworęcznych Elfów. Kontynent ten został zniszczony dawno temu, prawdopodobnie na wskutek trzęsień ziemi. Obecnie tereny te zostały zalane i znajdują się pod wodą. Yokudanie uciekli z tej katastrofy przez podróż do Tamriel, gdzie zamieszkali w Hammerfell. Przybyli tam w roku 808 Pierwszej Ery.

Geografia Edytuj

Yokuda była prawie całkowicie pokryta skałami i wzgórzami. Kontynent ten był bardzo surowy, dlatego też Redgardowie, znani wtedy jako Ra'Gada, są przyzwyczajeni do tego typu środowisk i nie mają problemów z aklimatyzacją w Hammerfell.

Religia Edytuj

Religia yokudańska to połączenie religii współczesnych Redgardów oraz ich przodków. Oto najważniejsze bóstwa kontynentu:

  • Satakal - bóstwo wszystkiego. Jest swoistą mieszanką Padomaya i Anu. Przypomina on nordyckiego Alduina, który niszczy jeden świat, by stworzyć drugi. W yokudańskiej mitologii, Sakatal robił to setki razy. Był popularnym bogiem nomadów z Pustynii Alik'r.
  • Tu'whacca - bóg dusz. Przed stworzeniem świata był bogiem kosmosu. Niedługo po tym postanowił jednak pomagać Redgardom w ich życiu pośmiertnym. Czasem jego kult jest kojarzony z kultem Arkaya, przez ich podobną domenę.
  • Zeht - yokudańskie bóstwo rolnictwa. Wyrzekł się swego ojca po stworzeniu świata, więc Ruptga stara się przeszkadzać ludziom w uprawianiu roli.
  • Ruptga - główne bóstwo religii yokudańskiej. Był pierwszym bogiem, który potrafił przetrwać Głód Skatala. Wkrótce nauczył też innych bogów i stworzenia robić to samo. Miał córkę Leki i żonę Morwhę.

Nawigacja Edytuj

Lądy
Kontynenty AkavirAldmerisAtmoraLygTamrielYokuda
Wyspy AlinorArtaeumAuridonBalfieraBetoniaCathnoqueyCesarska WyspaCesparCybiadesEsronietEyeveaGorneGrzęda KhenarthiHerneOlenveldPyandoneaRavanRoscreaSestresSheogoradSilatarSolstheimStirkStros M'kaiThrasWyspa Chłodnej SkałyWyspa NawałnicVvardenfellWyspy AskadyjskieVandorYnesleaŁańcuch
Półwyspy GlenumbraHew's BanePółwysep Quin'rawl
Przylądki Głowa HsaarikaPrzylądek Niebieskiego WododziałuZłamany Przylądek

Więcej z Fandomu

Losowa wiki