FANDOM

Yngol – wojownik z Atmory, który żył w późnej Erze Meretycznej. Jego ciało znajduje się w Kurhanie Yngola.

Biografia Edytuj

Rodzina i młodzieńcze życie Edytuj

Yngol był najstarszym synem legendarnego Ysgramora, posiadał również młodszego brata, Ylgara. Yngol i Ylgar byli częścią armii Ysgramora, która podbiła Skyrim, starając się uciec przed wojną domową na Atmorze.

Wraz z innymi osadnikami, Yngol i jego rodzina byli mieszkańcami Saarthal, aż do Nocy Łez[1]. Yngol był jednym z trzech ocalałych. On wraz z Ysgramorem i Ylgarem uciekli do Atmory. Yngol był również wykwalifikowanym kowalem - wykuł słynny topór Wuuthrad.

Powrót Edytuj

Po powrocie do Atmory, Yngol był już znany jako odważny strateg, wykorzystujący swoją wiedzę na polu bitwy, tak że wrogowie byli pokonani, nim zorientowali się, że bitwa się zaczęła.[2]

Yngol dołączył do Pięćsetki Towarzyszy ojca, aby wziąć odwet za poległych braci i siostry. Ysgramor upewnił się, że obaj bracia będą mieli statki pod swoim dowództwem, tym samym Yngol stał się kapitanem okrętu o nazwie Harakk. Wraz z wszystkimi, Yngol i Ylgar wypłynęli z masywnych stoczni Jylkurfyk, nie wiedząc, że był to ostatni raz, kiedy się spotkali.

Śmierć Edytuj

W czasie podróży do Mereth, flota Pięćsetki została uderzona przez Sztorm Rozdzielenia. Obaj bracia zostali oddzieleni od reszty załogi, ale tylko najmłodszy brat, Ylgar, uszedł z życiem. Yngol nigdy nie wylądował u skalistych wybrzeży Głowy Hsaarik wraz z resztą floty.

Ysgramor był zdenerwowany wydarzeniem. Krzyknął do morza, domagając się, aby zwrócili mu syna. Ysgramor samotnie wyruszył w głąb burzy, ale nie zdołał ocalić Yngola. Zanim Ysgramor odnalazł wraki Harakka, Yngol i jego załoga zostali zabici przez morskie duchy.[3]

Ysgramor w porywie rozpaczy ubił tuzin tuzinów bestii i spalił je, by uczcić pamięć swych zabitych krewnych[potrzebny przypis]. Yngol został pochowany w zwyczaju Atmoran, gdzie kurhan przygotowano specjalnie dla niego.

Po odzyskaniu Saarthal, Ysgramor wrócił do kurhanu Yngola i wybudował wielkie miasto - Wichrowy Tron. Został zbudowany, gdzie pobliska rzeka spotka się z morzem, wystarczająco blisko, aby Ysgramor mógł widzieć miejsce spoczynku jego syna z wysokich wież pałacowych.

Czwarta Era Edytuj

Kurhan Yngola przetrwał do Czwartej Ery. Po wejściu do pokoju tronowego, Dovahkiin zostaje zaatakowany przez ducha Yngola. Ciało Yngola ma zaś na sobie unikatowy hełm.

Przypisy Edytuj

  1. Noc Łez (książka)
  2. Pieśni Powrotu, tom 2
  3. Yngol i morskie duchy