FANDOM

Wyspy Summerset zwane przez Trzecie Aldmerskie Dominium Alinorem[1] są to dwie wyspy położone na południowy zachód od Tamriel. Są one ojczyzną Altmerów, czyli elfów wysokiego rodu. Dawniej były prowincją Trzeciego Cesarstwa, lecz obecnie są głównym państwem Aldmerskiego Dominium. Ich stolicą jest Alinor.

W The Elder Scrolls Online grywalnym miejscem będzie Auridon, wschodnia wyspa.

Polityka Edytuj

Mieszkańcy wysp są podzieleni na różne klasy społeczne. Mędrcy są nauczycielami i kapłanami, niżej na drabinie społecznej zanjdują się Artyści, Książęta, Wojownicy, Robotnicy, Kupcy i Szlachta. Na samym dole znajdują się stworzenia takie jak Gobliny, które są przetrzymywane w niewoli.

Każde z głównych miast archipelagu posiada własnego Króla, który nim zarządza. W przeszłości musiał istnieć także tytuł Króla, który zarządzał cała wyspą, osobą taką była np. Królowa Ayrenn. Obecnie najwyższa władza spoczywa jednak w rękach Thalmoru.

Historia Edytuj

Gdy Aldmerowie przypłynęli do Tamriel (według legend z kontynentu Aldmeris), pierwszym miejscem, do którego dotarli było północne wybrzeże wyspy Auridon, tam gdzie obecnie znajduje się miasto Pierwsza Twierdza. Niedługo później zajęli oni cały archipelag. Na wyspie znajduje się jednak wiele ruin i budowli takich jak np. Wieża Ceporah, które powstały przynajmniej parę setek lat przed przybyciem przodków Altmerów. Oznacza to, że wyspy były już wcześniej zamieszkane przez różne tajemnicze i nieznane cywiliazcje.

Wyspy Summerset były ostatnim państwem przyłączonym do Cesarstwa Tamriel. W 2E 896r, Tiber Septim użył Numidium przeciwko stolicy wysp, Alinorowi zmuszając miasto do poddania się w ciągu kilku minut. Od tego czasu wyspy stały się jedną z prowincji Cesarstwa.

W czasie Kryzysu Otchłani , Wyspy Summerset zostały oblężone przez daedry. Kryształowa Wieża została zburzona przez hordy daedr. Thalmor, niegdyś mniej ważny, otrzymał od tego momentu większą władzę i autorytet w celu zajęcia się kryzysem. Odnieśli sukces i zostali uznani za zbawców Wysp Summerset. W 4E 22r, Thalmor przejął kontrolę nad wyspami a w 4E 29r. Thalmor zyskał także władzę nad Puszczą Valen, odbudowywując Aldmerskie Dominium. Później, dawna Konfederacja Elsweyr przyłączyła się do Dominium jako dwa uzależnione od siebie państwa.

Geografia Edytuj

Niewiele wiadomo o geografii Wysp Summerset. Eton Nir, na którym leży miasto Przystań Obłoków, jest najwyższym szczytem wysp. Najstarsze i najbardziej odizolowane ruiny zostały zbudowane z koralu, co może nasuwać na myśl dawną okupację wysp przez rasę Sload.

Wyspa Artaeum jest trzecią co do wielkości wyspą archipelagu. Znajduje się na południe od moridunońskiej wioski Potansa i na zachód od wioski Runcibae, leżącej na kontynencie. Artaeum jest siedzibą Zakonu Psijic, najstarszej grupy monastycznej w całym Tamriel. Na wyspie znajduje się Wieża Ceporah, będąca zabytkiem cywilizacji poprzedzającej o kilkaset lat czasy Wysokich Elfów. Artaeum zniknęło sto lat przed wojną domową w Skyrim i nie było widziane od tego czasu. Wyspa była także siedzibą Mannimarco, przywódcy nekromancji w Tamriel.

Miasta Edytuj

Większe miasta położone na Wyspach Summerset:

Galeria Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Wielka Wojna (książka)

Nawigacja Edytuj

Regiony
Tamriel Czarne MokradłaCyrodiilElsweyrHammerfellWysoka SkałaMorrowindSkyrimWyspy SummersetPuszcza Valen
Akavir Cesarskie Prowincje AkaviruKa Po' TunKamalTang MoTsaesci
Yokuda Akos KasazKamleshKaneshKhibiMoniSamaraYath
Pozostałe AldmerisAtmoraCathnoqueyEsronietOrsiniumPyandoneaRoscreaThrasYnesleaYokuda
Światy AetheriusMundusNirnPlany w OtchłaniPustka