Fandom

Elder Scrolls Wiki

Wysoki Hrothgar

12 426stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Wysoki Hrothgar – fort-świątynia znajdująca się w The Elder Scrolls V: Skyrim. Mieści się ona na szczycie siedmiu tysięcy kroków do Gardła Świata – najwyższego szczytu w Tamriel.

Siedem tysięcy kroków Edytuj

Wspinaczka na siedem tysięcy kroków, posiada znaczenie duchowe dla wielu Nordów, ze względu na przekonania, że ludzie zostali stworzeni przez Kyne na tej górze. Zachęca to do wędrówki pielgrzymów z całego Tamriel.

Droga do Wysokiego Hrothgaru rozpoczyna się w miejscowości Ivarstead – w poprzek głównego mostu w północno-zachodniej stronie wioski. Po drodze spotyka się potwory takie jak np. Lodowy Wilk, Śnieżny Troll. Na drodze do Hrothgaru mieści się kilkanaście tabliczek informujących nas o przebiegu zdarzeń m.in wezwania Talosa z Atmory do Siwobrodych.

Banery Edytuj

Istnieją banery wiszące w całym wnętrzu Wysokiego Hrothgaru. Są tylko dwie oddzielne frazy pisane na nich. Na zdjęciu jeden z lewej strony brzmi "LOK BO" i jeden po prawej stronie napis "THUUM TUUM". Mamy wiedzieć, że LOK to "niebo" i THUUM (Thu'um) to "Głos Burzy". Jest jednak prawdopodobne, że banery tłumaczą zdanie, które Arngeir często przemawia do Dovahkiina.

Dziedziniec Edytuj

Do dziedzińca Wysokiego Hrothgaru można uzyskać dostęp od wewnątrz świątyni. Dziedziniec sam w sobie jest dość rzadki i znajduje się tam tylko kilka drzew i kamiennych filarów. Brama jest na uboczu, gdzie Siwobrodzi praktykują krzyk "Trąba Powietrzna".

Droga do szczytu Gardła Świata jest dostępna także na dziedzińcu, ale początkowo będzie zablokowana przez potężną barierę-mrozu. Jedynym sposobem, aby rozproszyć barierę jest użycie krzyku "Czyste Niebiosa".

Galeria Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki