Elder Scrolls Wiki

Wuuthrad

12 387stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Share

Wuuthrad – unikalny dwuręczny topór bojowy w The Elder Scrolls V: Skyrim.

Informacje Edytuj

Historia mówi że broń jest "Najbardziej zabójcza dla elfów". W grze oznacza to że topór zadaje 1.2x więcej obrażeń Altmerom, Bosmerom, Dunmerom i Falmerom, lecz ten efekt nie działa na Orsimerów (Orków), którzy też są rasą elficką. Jest on także ozdobiony twarzą krzyczącego elfa. Broń może być ulepszona na kamieniu szlifierskim i ponownie zaklęta na dowolny efekt jednak, gdy zajrzymy do naszego ekwipunku podpis pod toporem będzie sugerował, że jest niezaklęty.

Historia Edytuj

Ta broń była oryginalnie dzierżona przez Ysgramora, przywódcy Pięćsetki Towarzyszy w jego wyprawie przeciwko rdzennym Śnieżnym Elfom ze Skyrim i Solstheim. Broń była później podzielona na fragmenty, z których większość była wystawiona w Jorrvaskr, izbie biesiadnej Towarzyszy.

Zdobycie Edytuj

Broń można dostać od Eorlunda Białowłosego pod koniec misji Czystość Zemsty, kiedy zwróci się mu wszystkie fragmenty Wuuthrada. Póżniej jest on potrzebny do otwarcia przejścia w Grobowcu Ysgramora poprzez umieszczenie go w dłoniach posągu Ysgramora. Topór może być pózniej wyjęty i dalej używany.

Ciekawostki Edytuj

  • W Staro-Norskim języku nazwa Wuuthrad oznacza „Szlifierz Elfów”.
  • W trakcie misji w Sovngard, Ysgramor dzierży tę broń nawet gdy nasza postać ma ją w ekwipunku.
  • Wuuthrad jest przedstawiony na kilku sztandarach w Jorrvaskr.

Galeria Edytuj

Więcej w Fandom