FANDOM

Wrota otchłani – bramy utworzone między Otchłanią i Mundusem. Są to magiczne portale, które ułatwiają podróżowanie między dwiema płaszczyznami. Wytwarzają je Daedry, które chcą połączenia obu światów. Wrota te pozwalają Daedrom wędrować i podbijać Tamriel powodując rozległe zniszczenia i chaos. Stworzone są z kamienia i otoczone pierścieniem ognia. W pobliżu portalu niebo zmienia swój kolor na czerwony.
Wrota otchłani (Oblivion)

Informacje Edytuj

Początkowo istnieje tylko jedna brama otchłani, przed główną bramą Kvatch. Jednak w miarę wykonywania wątku głównego, wrót pojawia się coraz więcej.

Zamknąć bramę można tylko poprzez usunięcie Kamienia Sigil, który napędza bramę. Kamień Sigil znajduje się w Sigillum Sanguis na szczycie głównej wieży w wymiarze Daedr. Po wyjęciu Kamień Sigil może być wykorzystany, aby zakląć jeden przedmiot.

Historia Edytuj

Kryzys Otchłani Edytuj

Konflikt zapoczątkowało zabójstwo cesarza Uriela Septim VII w 3E 433 z rąk Mitycznego Brzasku, czyli kultu księcia Mehrunesa Dagona. Dagon planował podbić Nirn i Mundus przy pomocy Daedr. Dzięki pomocy Mitycznego Brzasku zdołał on wprowadzić swój plan w życie. W 249 roku Trzeciej Ery w pobliżu miasta Kvatch zostały otwarte wrota otchłani. W krótkim czasie miasto zostało zalane przez hordy sług Dagona i upadło. Został on zakończony przez Martina Septim, który poświęcił się aby wygnać Mehrunesa Dagona i jego sługi.