FANDOM

Wilk lodowy (ang. Ice Wolf) – większa i potężniejsza odmiana zwykłego wilka. Występuje on w północnych regionach Skyrim. Podobnie jak w przypadku pospolitszej odmiany często jest nosicielem choroby zwanej skamienicą.

Wygląd Edytuj

Jak i zwykłe wilki są one wychudzone i pozbawione sporej ilości futra w porównaniu ze śnieżnymi wilkami żyjącymi na Solstheim na dwa wieki przed, trudno powiedzieć z jakiego powodu. Możliwe że winna jest plaga lub mała ilość dostępnej zwierzyny w tych latach, doprowadzająca całą populację do niedożywienia.

Odróżnia je spory rozmiar i w przypadku lodowej odmiany mamy do czynienia z kamuflującym białym ubarwieniem, pozwalającym wtapiać się w pokryte śniegiem otoczenie.

Zachowanie Edytuj

W odróżnieniu od zwyczajnych wilków śnieżna odmiana przez wzgląd na swój rozmiar i siłę może sobie pozwolić na agresję względem humanoidów. Podczas gdy pospolite wilki atakują tylko w ostateczności, wilki lodowe aktywnie polują na humanoidy.

Oprócz tego fakt, że na północy brak wielu roślinożerców, mogących być ofiarami lodowych wilków, doprowadza że zarówno ludzie, merowie jak i zwierzokształtne są dla nich prawie że jedynym źródłem pożywienia.

Są zwykle samotnikami, choć nierzadko spotyka się watahy złożone z jednego lodowego wilka i do trzech zwykłych, oznacza to, że dwie odmiany nie konkurują ze sobą. Możliwe nawet, że stanowią jeden gatunek.

Błędy Edytuj

  • Czasem zamiast atakować postać gracza, wilk lodowy po prostu zacznie za nią podążać.
  • Po zainstalowaniu dodatku Dawnguard wilki przestają wyć.

Nawigacja Edytuj

Stworzenia z gry Skyrim
Zwierzęta ChaurusHorkerJastrząbJeleńKońKot szablozębnyKozaKrab błotnyKrowaKrólikKurczakLisŁośMamutNiedźwiedźNiedźwiedź jaskiniowyNiedźwiedź śniegowyPająk śnieżnyPiesŚlizgaczŚnieżny kot szablozębnyŚnieżny lisWilkWilk lodowyZębacz
Humanoidy FalmerGigantTrollTroll śnieżny
Daedry Atronach burzyAtronach mrozuAtronach ogniaDremora
Nieumarli DuchDraugrMatka OgnikówOgnikSmoczy kapłanSzkieletOgnikWampirWypaczony cień
Dwemerowe Maszyny Krasnoludzka sferaKrasnoludzki centurionKrasnoludzki pająk
Inne Lodowy UpiórMagiczna anomaliaSmokWiedźmokrukWilkołakWiła
Składniki Abecejski długopłetwiakBękitny motylCyrodiilska ogonnicaĆma księżycowaDanaid wędrownyHistokarpŁosośMałżNorska PęklaOkoń SrebrnobocznyPochodnikPszczołaRzeczna BeciaWażka
Ozdoby BażantMrówkiNietoperzePtaki