FANDOM

Wilk (ang. Wolf)– średniej wielkości, zwinny, psowaty drapieżnik występujący między innymi w ostępach Skyrim oraz na Solstheim. Podczas podróży po krainie można łatwo się na niego natknąć, czy to na powierzchni, czy to w jaskiniach, zaciągnięty tam w pogoni za zwierzyną. Jego zjawienie poprzedza donośne wycie. Wiele wilków jest nosicielami choroby zwanej skamienicą.

Na północy Skyrim żyje potężniejsza i napastliwsza odmiana wilka zwana wilkiem lodowym.

Wygląd Edytuj

Wilki ze Skyrim i Solstheim w 4E 201 różnią się od wilków w Cyrodiil oraz nawet ze Solstheim żyjących tam na dwa wieki przed. Są one wychudzone i pozbawione sporej ilości futra, trudno powiedzieć z jakiego powodu. Możliwe że winna jest plaga lub mała ilość dostępnej zwierzyny w tych latach, doprowadzająca całą populację do niedożywienia.

Zachowanie Edytuj

Choć wydawałoby się, że wilki są agresywnymi stworzeniami, to w rzeczywistości są one głównie terytorialne. Jeśli ktoś zacznie się ku nim zbliżać zaczną wyć i przybiorą agresywną postawę, dalsze podejście do takiego wilka skończy się atakiem.

Podróżują samotnie lub w watahach do trzech osobników. Do swoich ofiar, którymi są króliki, lisy, jelenie i łosie, nigdy nie podchodzą w prostej linii, chyba że w pogoni, podobnie czynią względem agresorów. Podchodzą za to okrężną drogą by ominąć potencjalne ataki, oraz by, jeśli w watasze, otoczyć przeciwnika. Sprawia to, że choć są to słabe zwierzęta, potrafią zabić nawet potężniejszą zwierzynę.

Bandyci i wampiry czasem korzystają z pomocy udomowionego przez nich wilka, a wilkołaki często ciągną za sobą wilki naturalnie z nimi spowinowacone.

Ciekawostki Edytuj

  • Występują wilki zwane wilkami z areny, nie różnią się niczym od zwykłych wilków prócz nazwą, są one udomowione przez niektórych wrogich NPC.
  • W kodzie gry występują wilki alfa (ID: 0009931A), różnią się nazwą, wielkością i umaszczeniem ale ich statystyki są te same co zwykłego wilka, można go zaobserwować w ekranie ładowania przed wilkiem lodowym.
  • Głowa wilka znajduje się w godle Samotni.

Błędy Edytuj

  • Po zainstalowaniu dodatku Dawnguard wilki przestają wyć.

Galeria Edytuj

NawigacjaEdytuj

Stworzenia z gry Skyrim
Zwierzęta ChaurusHorkerJastrząbJeleńKońKot szablozębnyKozaKrab błotnyKrowaKrólikKurczakLisŁośMamutNiedźwiedźNiedźwiedź jaskiniowyNiedźwiedź śniegowyPająk śnieżnyPiesŚlizgaczŚnieżny kot szablozębnyŚnieżny lisWilkWilk lodowyZębacz
Humanoidy FalmerGigantTrollTroll śnieżny
Daedry Atronach burzyAtronach mrozuAtronach ogniaDremora
Nieumarli DuchDraugrMatka OgnikówOgnikSmoczy kapłanSzkieletOgnikWampirWypaczony cieńZombie
Dwemerowe Maszyny Krasnoludzka sferaKrasnoludzki centurionKrasnoludzki pająk
Inne Lodowy UpiórMagiczna anomaliaSmokWiedźmokrukWilkołakWiła
Składniki Abecejski długopłetwiakBękitny motylCyrodiilska ogonnicaĆma księżycowaDanaid wędrownyHistokarpŁosośMałżNorska PęklaOkoń SrebrnobocznyPochodnikPszczołaRzeczna BeciaWażka
Ozdoby BażantMrówkiNietoperzePtaki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki