Fandom

Elder Scrolls Wiki

Wichrowy Tron

12 436stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij

Wichrowy Tron (ang. Windhelm) – największe miasto we Wschodniej Marchii, północno-wschodniej prowincji Skyrim. Miasto położone jest w pobliżu Przełęczy Dunmeth, prowadzącej do Morrowind. Jest jednym z największych miast Tamriel. Jest także jednym z pierwszych miast założonych przez pierwszych nordów jeszcze w erze Meretycznej.

Historia Edytuj

Założenie Edytuj

Wichrowy Tron jest najstarszym miastem w Skyrim i uważane jest za jedną z najstarszych osad założonych przez Nordów w Tamriel. Został zbudowany za czasów Ysgramora, który po stracie jednego ze swoich synów kazał zniewolonym Śnieżnym Elfom zbudować miasto na część poległego syna, elfy wybudowały miasto oraz nową siedzibe Ysgramora Pałac Królów. Powstanie miasta można więc datować na późną erę Meryczną. W czasie rządów Ysgramora Wichrowy Tron był stolicą Skyrim, i tą pozycje utrzymał przez wiele lat.

I Era Edytuj

Po śmierci Ysgramora władza utrzymywała się w rękach jego potomków, w tym okresie stolica Skyrim była naprzemiennie to w Wichrowym Tronie to w Zimowej Twierdzy. W okresie od Ysgramora władze sprawowało 11 Najwyższych Królów Skyrim, których istnienie nie zostało do końca udowodnione, w tym okresie pierwotni nordowie wciąż walczyli z Śnieżnymi Elfami, aż ostatecznie w czasie panowania XIII najwyższego króla Haralda Wolnej Ręki, Skyrim znalazło się pod władzą nordów, a Wichrowy Tron stał się pierwszą stolicą, pierwszego niezależnego królestwa ludzi w Tamriel (król Harald wyzwolił się spod wpływów Atmory). Wraz z postępowaniem ekspansji nordów Wichrowy Tron stał się stolicą Pierwszego Cesarstwa Ludzi.

Informacje Edytuj

Ze swojej siedziby w Pałacu Królów, miastem rządzi jarl Ulfrik Gromowładny, charyzmatyczny przywódca buntu Gromowładnych, którzy w Wichrowym Tronie mają swoją główną siedzibę. Ze względu na silne powiązania z tą grupą, w Wichrowym Tronie nie przestrzega się zakazu czczenia boga Talosa, a w mieście można znaleźć poświęconą mu świątynię.

Gromowładni głęboko wierzą, że Skyrim powinno być całkowicie niezależne od Trzeciego Cesarstwa i samo kierować swoimi losami. Z tego powodu mieszkańcy miasta są bardzo rasistowscy i konserwatywni. Miasto ma problemy z seryjnym mordercą nazywanym „rzeźnikiem”. W mieście żyje bardzo dużo Dunmerów, którzy przybyli tu na zaproszenie Najwyższego Króla po wybuchu Czerwonej Góry. Są cały czas poniżani i wyszydzani, a Ulfrik nic sobie z tego nie robi.

Dzielnice Edytuj

Dzielnica Kamienna Edytuj

Miasto podzielone jest na szereg dzielnic w tym Kamienną. Kamienna Dzielnica obejmuje rynek, na którym podróżni i mieszkańcy mogą przebierać w szerokim asortymencie towarów, znajduje się tu również świątynia Talosa i Komnata Umarłych oraz Gospoda "Pod Knotem". Ta dzielnica jest przeznaczona tylko dla Nordów.

Szara Dzielnica Edytuj

W szarej dzielnicy żyją tylko Dunmerowie, zostali oni odgrodzeni od reszty miasta. Szara Dzielnica jest swego rodzaju gettem dla Mrocznych Elfów. Dzielnica jest w fatalnym stanie, jest ciasna, brudna i zaniedbana. Wciąż ma wiele kłopotów, gdyż bardziej śmiali Nordowie dręczą elfy. W dzielnicy znajduje się sklep z używanymi towarami i klub, ponieważ Dunmerowie nie mają prawa chodzić do gospody "Pod Knotem".

Mieszkańcy Edytuj

Galeria Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki