Fandom

Elder Scrolls Wiki

Wartownia

12 425stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Wartownia (ang. Sentinel) – stolica prowincji Hammerfell. Jest to duże portowe miasto położone na skałach, na południowym brzegu Zatoki Iliac. Zbudowano je w czasie pierwszej Redgardzkiej kolonizacji Hammerfell jako bazę wojskową, mającą się przydać w walkach z Bretonami. Od czasów kolonizacji miasto się rozrastało. Główna ulica to wielkie targowisko, ciągnące się od portu do bram głównych. Miasto jest egzotycznym miejscem wypoczynku szlachty Daggerfall oraz Wayrest, uwielbiającej egzotyczną kuchnię, wyroby i przedstawienia w Sentinel.

Historia Edytuj

Wojna o Betonię, dwuletnia wojna między Daggerfall a Sentinel, wybuchła w 3E 402 z powodu kłótni o małą, lecz politycznie strategiczną Betonię. Lord Reich Gradkeep spróbował doprowadzić do negocjacji, jednak spotkanie w Pałacu Reich Gradkeep szybko zmieniło się w wielkie zamieszki wokół Pałacu. Wojna ciągnęła się dalej, kulminując w bitwie na polu Cryngaine. Zginął Król Lysandus. Książę Gothryd zemścił się niszcząc armię Sentinel i Króla Camarona. Sentinel poddał się. Aby przypieczętować pokój, Gothryd poprosił Lady Aubk'i, księżniczkę Sentinel, o rękę. Po wojnie Sentinel było rządzone przez Królową Akorithi, gdyż Książę Greklith był wciąż zbyt mały, by rządzić królestwem.

Z powodu Wypaczenia na Zachodzie, Sentinel był jedną z frakcji nad Zatoką Iliac, które otrzymały potężny artefakt znany jako Numidium.

Galeria Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki