Fandom

Elder Scrolls Wiki

Wampir (Skyrim)

12 387stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Share

Wampir – pierwsze wampiry wywodzą się od daedrycznego księcia Molag Bala. Do pierwszych wampirów należał Klan Volkihar. Wampiryzmem można zarazić się od wampira; jest to choroba uleczalna. Umiejętności zyskiwane przez postać gdy jest wampirem są podane w artykule o wampiryzmie.

Wygląd Edytuj

Wampiry są blade z powodu hemofilii (bledną wraz z postępem wampiryzmu), posiadają kły ułatwiające im odżywanie się krwią, a ich oczy są czerwone. Futro wampirów będących Khajiitami jest coraz jaśniejsze, mają one bardzo długie, wystające kły, natomiast ich źrenice przypominają bardziej te kocie, gdyż są pionowe. Łuski Argonian są coraz bardziej szare wraz z postępem choroby.

Vampire Difference (Skyrim).png

Altmerska kobieta przed (po lewej) i po (po prawej) zarażeniu wampiryzmem

Vampire Khajiit.jpg

Wampir rasy Khajiit

Historia Edytuj

Początki wampirów Edytuj

Przywódca Klanu Volkihar, Lord Harkon, chciał, by jego rodzina była nieśmiertelna. Poprosił więc Molag Bala o takowy dar. Daedryczny książe dominacji spełnił jego prośbę, czyniąc Harkona i jego rodzinę wampirami. Wampirzemu Lordowi jednak nie spodobała się podatność wampirów na słońce. Chciał je osłabić, by jego rodzina nie musiała martwić się płonącą gwiazdą.

Tyrania Słońca Edytuj

Jeśli Dovahkiin dołączy do Strażników Świtu, otrzyma zadanie przeszukania Krypty Dimhollow. Tam znajduje wampirzycę, Seranę. Prosi ona, by Smocze Dziecię towarzyszyło jej w powrocie do domu. Okazuje się, że jej domem jest Zamek Volkihar, a jej ojcem Lord Harkon. Przywódca wampirów proponuje bohaterowi dar Wampirzego Lorda. Dovahkiin może przyjąć tę propozycję lub odrzucić. Jeśli ją odrzuci, będzie musiał zdobyć Łuk Auriela i zabić Harkona. Jeśli stanie po stronie wampirów, również będzie musiał zdobyć Łuk Auriela i użyć go do zaćmienia Słońca.

Rodzaje wampirów Edytuj

Istnieją dwa rodzaje wampirów:

  • Wampirzy Lord – posiada więcej siły, oraz wiele potężnych mocy w porównaniu do zwykłego wampira. Potrafi zmienić się w chmurę nietoperzy, przywołać gargulca, oraz wiele innych. Występuje w The Elder Scrolls V: Dawnguard.
  • Pomniejszy Wampir – wampir, którego możemy spotkać w Skyrim. Może wyssać krew, oraz zarazić chorobą Sanguinare Wampiris.

Więcej w Fandom

Losowa wiki