FANDOM

Vivek było największym miastem w regionie Vvardenfell prowincji Morrowind i siedzibą Lorda Viveka. Na początku czwartej ery na miasto spadł Dekanat Prawdy niszcząc je doszczętnie.

Informacje ogólne Edytuj

Vivek (Concept Art)

Rysunek koncepcyjny przedstawiający Vivek.

Miasto było położone w Regionie Wysp Askadyjskich, na południu wyspy Vvardenfell. Samo w sobie tworzyło coś w rodzaju sztucznego archipelagu. Liczne mosty i chodniki łączące jego dzielnice układały się w uciążliwy dla przybyszów labirynt. Woda była dominującym elementem miejskiej architektury i można ją było znaleźć nawet wewnątrz kantonów. Metropolia była uznawana za miejsce święte, jako że służyła za dom Żyjącemu Bogowi, Vivekowi. Miasto było strzeżone przez specjalną straż świątynną, Ordynatorów.

Historia Edytuj

Nie wiadomo kiedy dokładnie powstała metropolia. Najprawdopodobniej została założona przez Lorda Viveka, na którego cześć została nazwana.

Przez lata miasto bardzo się rozrastało, stało się jednym z największym miastem wschodniego Tamriel, a także drugim co do wielkości w Morrowind, zaraz po Almalexii.

Vivek było podzielone na szereg dzielnic, przez lata do Vivek nie wpuszczano obcych, jednak utworzono dla nich specjalną dzielnicę, Dzielnice Przybyszy, w tej dzielnicy mieszkali przedstawiciele różnych ras, kupcy i oraz rzemieślnicy. Taki stan rzeczy trwał do czasu zniesienia zakazu wstępu obcym do innych części miasta.

W 5 roku Czwartej Ery, gdy Nerevaryjczyk wypełnił już swoje przeznaczenie, Dunmerowie przestali czcić Trójcę. Z tego powodu Vivek zniknął tajemniczo z Tamriel. Dekanat Prawdy, potężny obiekt, który unosił się nad miastem, przestał być wtedy zasilany przez owego boga i ostatecznie spadł na miasto, niszcząc je doszczętnie i tworząc olbrzymi podwodny krater. Katastrofa ta doprowadziła również do wybuchu Czerwonej Góry. Miejsce, gdzie dawniej znajdowało się Vivek, obecnie jest zwane Złośliwą Zatoką, a jej wody wrzą.

W pierwszym stuleciu Czwartej Ery, nad Złośliwą Zatoką przeleciało unoszące się w powietrzu miasto Umbriel.

Dzielnice Edytuj

Vivek dzieliło się na dziewięć dzielnic (kantonów), każda z nich była wielkości małego miasta. Nad metropolią unosił się duży obiekt zwany Dekanatem Prawdy.

Transport Edytuj

W mieście mamy do wyboru kilka opcji transportu, w samym mieście pomiędzy dzielnicami możemy poruszać się łódkami. Do innych metropolii dostać możemy się łazikiem oraz łodzią.

Łazik Edytuj

Łazikiem możemy się dostać do Balmory, Molag Mar, Seyda Neen oraz Suran.

Gondola Edytuj

  • Dzielnica Świątynna -> Arena, Dzielnica Hlaalu oraz Dzielnica Telvanni
  • Arena w Vivek -> Dzielnica Hlaalu, Dzielnica Przybyszów, Dzielnica Telvanni oraz Dzielnica Świątynna
  • Dzielnica Hlaalu -> Arena, Dzielnica Przybyszów oraz Dzielnica Świątynna
  • Dzielnica Przybyszów -> Arena, Dzielnica Hlaalu oraz Dzielnica Telvanni
  • Dzielnica Telvanni -> Arena, Dzielnica Przybyszów oraz Dzielnica Świątynna

Łódź Edytuj

Łodzią stacjonującą niedaleko łazika w Vivek dostać się możemy do:

Ciekawostki Edytuj

  • Kiedy Dovahkiin odwiedza wyspę Solstheim w 4E 201, Neloth może powiedzieć mu: „Kiedy zniszczone zostało miasto Vivek, jego odbudowanie zajęło nam setki lat”. Może to oznaczać, że miasto zostało odbudowane.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki