FANDOM

Valericacóra Coldharbour, małżonka Lorda Harkona. Wieki temu w obawie przed zniszczeniem, jakie by spowodował jego plan obalenia Tyranii Słońca, storpedowała jego zamiary, usuwając siebie oraz ich córkę, Seranę, jak najdalej od oszalałego. Obie kobiety były jednakowo ważne w planach Harkona, jako jedyne dostępne mu źródła krwi cór Coldharbour, która aktywowała rytuał zniszczenia słońca. Potrzebny do niego Łuk Auriela mógł zostać znaleziony tylko używając Prastarego Zwoju, który przezornie Valerica powierzyła Seranie.

Historia Edytuj

Wraz z Harkonem i Seraną była pobożną wyznawczynią Molag Bala. Tradycja ich kultu jest taka, że kobiety są ofiarowne dla Molag Bala w czasie jego dziennego przyzywania. Wybranie jej było zaszczytem i niehonorowo było odrzucać tego powołania. Niewielu przeżywało rytuał, a ci którzy przeżyli stawali się wampirami czystej krwi. Takie jak Valerica były znane jako "Córki Mroźnego Azylu". Tak jak i Valerica, Serana również przeszła ten przerażający rytuał.

Proroctwo Edytuj

Jakiś czas przed wydarzeniami z Skyrim, Valerica uciekła z jej domu Zamku Volkihar z dwoma Pradawnymi Zwojami po tym jak Harkon zaczął mieć obsesję na punkcie Tyranii Słońca. Wierzyła, że wampiry powinny pozostać w cieniu w przeciwnym razie mogłyby zwracać zbyt wielką uwagę, a ostatecznie doprowadzić do wyginięcia. Zamknęła Seranę wraz z jednym Pradawnym Zwojem w krypcie Dimhollow dla jej ochrony. Sama uciekła do Kopca Dusz, aby chronić drugi Pradawny Zwój.

Idealni Mistrzowie Edytuj

Gdy weszła do Kopca Dusz zamierzała dobić targu z opiekunami królestwa, Idealnymi Mistrzami. Poprosiła o schronienie, a w zamian Valerica miała zapewnić im dusze, których łaknęli. Idealni Mistrzowie mieli inne plany, ponieważ cenili duszę Valerici na dużo więcej. Wysłali Dozorców, aby ją zabić jednakże wycofała się ona do twierdzy i zatrzymała ich na zatoce. Żadna ze stron nie miała przewagi. Idealni mistrzowie skonstruowali barierę wokół twierdzy, która nie mogła zostać naruszona w celu powstrzymania Valerici i postanowili czekać. Ponieważ upływ czasu ma niewielkie znaczenie w kopcu dusz po tysiącleciu wydarzenia są kontynuowane w grze.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki