Fandom

Elder Scrolls Wiki

Uriel Septim III

12 436stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Uriel Septim III (znany także jako Uriel Mantiarco) – dziewiąty władca Trzeciego Cesarstwa. Syn Potemy Septim i Najwyższego Króla Skyrim Mantiarco, po jego śmierci został władcą Samotni.

Historia Edytuj

Uriel urodził się w Samotni w 3E 97 r jako syn Najwyższego Króla Skyrim i władcy Samotni Mantiarco i jego drugiej żony jedynej córki cesarza Pelagiusa Septima II, jego przyjście na świat pozbawiło życia jego przyrodniego brata który miał odziedziczyć tron. Po śmierci Mantiarco jako niepełnoletni nie mógł rządzić (miał w tedy 2 lata) jego matka przejęła więc władzę i rządziła jako regentka-wdowa dopóki Uriel nie dorósł.

Razem ze swoją matką próbowali pozbawić praw do tronu Kintyre Septim II, która pomimo ich protestów została koronowana na cesarzową. Korzystając z niezadowolenia drobniejszych władyków, Uriel i jego matka wywołali wojnę i podstępem wzięli Kintyrę do niewoli, a następnie zamordowali ją.

Uriel przejął władzę po swojej kuzynce Kintyrze II po tym jak wywołał Wojnę o Czerwony Diament którą ostatecznie przegrał.

Został pojmany podczas bitwy o Ichidag w Hammerfell w 3E 127 i zapłacił za swoje zbrodnie przeciwko Cesarstwu m.in za wywołanie Wojny o Czerwony Diament. Jednak w drodze na swój proces, rozwścieczony tłum wyprzedził powóz i spalił go żywcem. Śmierć Uriela III oznaczała koniec konfliktu i początek panowania jego następcy - wuja Cephorusa Septima I.

Historycy cesarstwa zgodnie uważają, że na nim zakończyła się czystość krwi Septimów. Przybrał nazwisko Septim pomimo tego, że nie miał w rzeczywistości żadnych praw do nazwiska.

Rodzina Edytuj

Kintyra Septim II Cesarz Tamriel Cephorus Septim I

Kintyra Septim II Właściciele Amuletu Królów Cephorus Septim I

Potema Septim Władca Samotni Potema Septim

Kintyra Septim II Głowa Rodu Septimów Cephorus Septim I

Więcej w Fandom

Losowa wiki