FANDOM

Twierdze Orków – potężne zagrody budowane przez Orków, które można znaleźć w The Elder Scrolls V: Skyrim. Są one rozproszone po całym Skyrim, szczególnie na zachodzie i wschodzie. Żeby się do nich dostać trzeba wykonać dla nich zadanie pozwalające uzyskać zaufanie u tutejszych mieszkańców. Jedną z takich twierdz jest Largashbur, w której możemy aktywować zadanie "Przeklęte plemię".

Lista twierdz Edytuj

Społeczności Edytuj

W twierdzach występuje system klasowy. Każdy Ork, znajdujący się w twierdzy wie co ma robić i od dziecka jest uczony, jak jej bronić. Na czele społeczności stoi wódz, który zabił swojego poprzednika, aby udowodnić swą siłę. Tylko wodzowie mogą mieć żony i czasami mają ich kilka. Ta metoda wywodzi się od twierdzenia, że Twierdzą rządzi najsilniejszy z Orków, więc swoją siłę przekazuje następnemu pokoleniu, które ma być silniejsze.

Orkowie w Twierdzach mają własne prawa zwane "Kodeksem Malacatha". Wola Malacatha jest odczytywana przez miejscową szamankę. Zasady kodeksu są proste: nie kradnij, nie zabijaj, nie atakuj ludzi bez powodu. W twierdzach nie ma więzień więc przestępcy muszą zapłacić "Cenę Krwi" - przestępca się wykrwawia póki ofiara się zadowoli. W sprawach, gdzie ofiara została zamordowana następuję konsultacja z wodzem, aby uzgodnić odpowiednią karę. Popełnienie przestępstwa w jednej twierdzy skutkuje nagrodą także w pozostałych.

Ciekawostki Edytuj

  • Twierdze Orków nie są dostępne dla innych ras. Jednak gdy tam wejdziemy inną rasą, nikt nas nie będzie próbował zabić, zatrzymać itd. Orkowie nie będą jednak chcieli z nami rozmawiać.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki