FANDOM

Twierdza Świtu (ang. Fort Dawnguard) – jedna z nowych lokalizacji dodanych w The Elder Scrolls V: Dawnguard. Jest to twierdza zamieszkiwana przez członków Obrońców Świtu, której celem jest zwalczanie wampirów. Jest to wielki, przestronny zamek z kilkoma wieżami i przestronnymi salami. Można poprzez Twierdzę wejść do Wodospadu Samobójców.

Umiejscowienie Edytuj

Fort Dawnguard znajduje się na dalekim wschodzie niemalże na granicy Skyrim i Morrowind, w Górach Velothi. Mieści się w Kanionie Brzasku, który znajduje się na terenie włości Rift i przez który trzeba przejść, aby się dostać do Twierdzy Świtu.

Historia Edytuj

Prawdopodobnie fort został zbudowany w Drugiej Erze przez panującego w tamtych czasach Jarla Pękniny. Ponieważ syn Jarla bardzo często podróżował i pewnego razu zarażony został wampiryzmem, jarl postanowił go tam uwięzić, by nie stanowił zagrożenia; nie chciał też zabijać syna. Wampira pilnowała Obrońcy Świtu, utworzona przez tego samego jarla.

Różne źródła podają odmienne informacje na temat kolejnych lat istnienia Straży. Jedne mówią o tym, że Obrońcy Świtu musiała zabić syna jarla i została wygnana z jego włości oraz rozwiązana; kontynuowała swą działalność przez pewien czas, aż się rozpadła, między innymi przez bagatelizowanie przez ludzi niebezpieczeństwa ze strony wampirów.[1] Inne podają, że sama Straż zdecydowała się zostać wampirami i zaczęła nękać okolicznych mieszkańców, aż wampirów nie zgładzono.[2]

Niezależnie od wersji wydarzeń, fort został opuszczony i powoli niszczał. W Czwartej Erze Isran odnowił fort i umieścił w nim bazę odrodzonej Obrońców Świtu.

Postacie Edytuj

Galeria Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Dialog z Isranem
  2. Dialog z Sorine Jurard

Więcej z Fandomu

Losowa wiki