Fandom

Elder Scrolls Wiki

Tullius

12 436stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze9 Udostępnij

Tullius – postać występująca w The Elder Scrolls V: Skyrim. Jest generałem i głównodowodzącym Legionu Cesarskiego w krainie Nordów - Skyrim. Sam pochodzi z Cyrodiil. W czasie wojny domowej przebywa w Samotni, w zamku Dour.

Charakter i osobowość Edytuj

Jest urodzonym strategiem i doskonałym dowódcą, przemawia za tym fakt, że udało mu się zaskoczyć i wziąć do niewoli Ulfrika Gromowładnego pod Czarnym Ruczajem. Nie przepada za nordyckimi zwyczajami, jednak bardzo szanuje Nordów.

Historia Edytuj

Niewiele wiadomo o życiu Tulliusa, zanim przybył do Skyrim. Wiadomo jednak, że brał udział w Wielkiej Wojnie.

Tullius przybył do Skyrim kilka miesięcy po wybuchu rebelii Ulfrika. Został osobiście wybrany przez cesarza do zniszczenia powstania. Po kilku miesiącach udało mu się zatrzymać Ulfrika i przeorganizować swoje oddziały. Chciał jak najszybciej zakończyć wojnę, dlatego pojmał Gromowładnego pod Czarnym Ruczajem i miał zamiar jak najszybciej go zabić.

Dovahkiin po raz pierwszy spotyka go w Helgen, kiedy miał zostać ścięty. Unika jednak wyroku, dzięki zamieszaniu wywołanemu przez smoka Alduina.

Jeżeli Smocze Dziecię opowie się za Legionem w wojnie domowej, Tullius zleca mu najpierw zadanie, polegające na odzyskaniu korony z miejsca zwanego Korvanjund, zanim zrobią to Gromowładni. Bohater zostaje oddany pod dowództwo legat Rikke i razem z żołnierzami zdobywa poszukiwany artefakt. Później generał zleca zadania, polegające na odbijaniu kolejnych części prowincji i oddawania ich pod władzę Cesarstwa.

Za wykonywanie kolejnych misji, Tullius nagradza bohatera awansami na coraz wyższe stopnie, aż do najwyższej rangi legata. Dowodzi w ostatniej bitwie o Wichrowy Tron i bierze udział w śmierci Ulfrika. Po zabójstwie Gromowładnego i wręczeniu Dovakhiinowi miecza, zaraz po przemowie do cesarskich żołnierzy, Tullius informuje Smocze Dziecię o jego dłuższym pobycie w Skyrim.

Ciekawostki Edytuj

  • Podobnie jak Ulfrik, Galmar i Rikke, walczył w Wielkiej Wojnie.
  • Nie cierpi przemawiać.

Galeria Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki