FANDOM

Tsun – starożytny bóg z norskiego panteonu, patron zmagania się z nieszczęściami. Był tanem-tarczownikiem Shora. Zginął broniąc Boga Świata Podziemnego przed obcymi bóstwami podczas wojen Ehlnofey w Erze Świtu. W panteonie starożytnych Nordów uosabiany z wielorybem[3].

Wygląd Edytuj

Tsun jest znacznie wyższy od przeciętnych postaci, łącznie z Altmerami. Jedyne postacie, które mogą równać się z nim wzrostem to Ebonowy Wojownik i Strażnik (The Elder Scrolls V: Dawnguard). Nordycki bóg nosi unikatowy zestaw pancerza – Zbroja Tsuna i unikatową broń – Topór bojowy Tsuna. Te przedmioty mogą być dostępne tylko dzięki kodom.

Interakcje Edytuj

Smocze Dziecię spotyka Tsuna pilnującego wejścia na Fiszbinowy MostSovngardzie w drodze do Dworu Shora, podczas wykonywania zadania Sovngard z wątku głównegoThe Elder Scrolls V: Skyrim. W czasie rozmowy strażnik wyjaśnia kim jest i pyta bohatera jakim prawem ma przepuścić kogoś kto przybył tu przed śmiercią. Dovahkiin może odpowiedzieć na różne sposoby w zależności jakie przeszedł wątki związane z Gildiami w Skyrim:

Niezależnie od odpowiedzi, Dovakiin staje do walki z Tsunem, która ma pokazać czy jest godny żeby przekroczyć most. Walka kończy się kiedy ilość życia Tsuna spadnie poniżej 60%. Sam strażnik przepuszcza nas wtedy dalej.

Po pokonaniu Alduina, Smocze Dziecię może ponownie porozmawiać z tanem-tarczownikiem, który powie nam, że Sovngard to nie miejsce dla żywych i będzie mógł nas przenieść z powrotem do Skyrim.

Galeria Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Wygląd w zadaniu Sovngard w The Elder Scrolls V: Skyrim
  2. Płaskorzeźby w norskich kurhanach w The Elder Scrolls V: Skyrim
  3. Smocza Wojna (książka)