FANDOM

Tsaesci – rasa wężo-ludzi pochodzących z kontynentu Akavir, na wschód od Tamriel. Niegdyś był on największym narodem na tym kontynencie. Ich wygląd opisywany był w przeróżny sposób (czasem nawet jako wysokich i pięknych). Podobno posiadają ludzką górną część ciała oraz wężową lub krętą dolną połowę ciała. Tsaesci walczą bez tarczy i zbroi, używają jedynie miecza.

Historia Edytuj

Tsaesci raz najechali Tamriel w 1E 2703, ale ich atak został odparty przez Cesarza Remana I.

Kilku Tsaetów służyło jako Potentaci, Versidue-Shaie zapoczątkował role Potentatów w Nir. On i jego następca rządzili w Tamriel przez 400 lat; ostatni z nich zmarł w wyniku zabójstwa w 2E 430.

Ziemie Królestwa Tsaesci zostały zatakowane przez legiony i flotę cesarza Uriela Septima V, założyciela cesarskiej prowincji na Akavirze. Wielu osadników zostało sprowadzonych na ten dziki kontynent, drogą połączono obydwa osiedla, zbudowano forty broniące miast. Akavir wydawał się łatwym podobojem. Legion Cesarski był osłabiony poprzez nieprzyzwyczajenie do panującej tam pogody, partyzanckie ataki wojsk Tsaesci. Wraz z nastaniem zimy, po odpłynięciu Cesarskiej Floty do Czarnego Portu na wyspie Esroniet, zaczeły się prawdziwe problemy. Nowa prowincja cierpiała na braki w aprowizacji żywności pośród osadników i legionistów. Nie powiodły się próby nawiązania kontaktu z Królem Tsaesci w celu podpisania rozejmu. W trakcie tej zimy wojska Tsaesci przystąpiły do kontrataku. Nowo zbudowane forty i osady zostały zdobyte jedna po drugiej. Wzburzone morze uniemożliwiło kontakt i wsparcie floty, będącym w potrzasku legionom wraz Cesarzem. Inwazja trwała do 3E 290, kiedy to Tsaesci zdobyli nowo założone cesarskie miasta Septimia i Ionith. Nocą poprzedzającą upadek Ionith, Cesarz spróbował się wycofać wraz z resztkami wiernnych oddziałów w stronę morza, licząc na ratunek ze strony Cesarskiej Floty. W drodzę na plażę Cesarz wraz z legionistami zostali zaskoczeni, i otoczeni przez wojska Tsaesci. Rrozegrała się ostatnia bitwa kampanii W Akavirze, w której poległ Cesarz Uriel Septim V wraz ze swoimi żołnierzami. Po jego śmierci Cesarstwo więcej już nie odwiedziło Akaviru.

Nawigacja Edytuj

Rasy
Zwierzokształtne ArgonianinDreughGigantImgaKhajiitLilmothiitLudzie-ptakiSload
Goblin-ken GoblinGremlinOgrRiekling
Akaviri Ka Po' TunKamalSmokTang MoTsaesci
Et'Ada AedraDaedraEhlnofeyMagna Ge
Pozostałe CentaurGargulecGrahlHarpiaHistJaszczuroczłekLamiaMeduzaMinotaurTrollNereidaNimfaWielki ŻółwWiła

Więcej z Fandomu

Losowa wiki