FANDOM

Tsaesci – rasa wężo-ludzi pochodzących z kontynentu Akavir, na wschód od Tamriel. Niegdyś był on największym narodem na tym kontynencie. Ich wygląd opisywany był w przeróżny sposób. Tsaesci walczą bez tarczy i zbroi, używają jedynie miecza.

Wygląd Edytuj

Są opisywani niezbyt dokładnie. Następujące cytaty sugerują wygląd Tsaesci:

Żyjący w tej krainie Wężoludzie byli niegdyś najpotężniejszą siłą w Akavirze (aż do pojawienia się Tygrysiego Smoka) i dawno już pożarli wszystkich ludzi kontynentu, dzięki czemu być może po dziś dzień nieco ich przypominają. Są wysocy, piękni (choć przerażający), pokryci złotymi łuskami i nieśmiertelni.

Jednym z wojowników był syn Potentata, Savirien-Chorak, błyszczący jak białożółty węgorz, ściskający w dłoniach (zwodniczo niepewnych) katanę i wakizashi. [...] Była to sztuczka równowagi, która pozwoliła młodemu człowiekowi-wężowi zwinąć się w okrąg i przetoczyć się na środek ringu w pozycji ofensywnej. [...] Gdy Savirien-Chorak odchylał się do tyłu, by rozpocząć kolejną serię oślepiająco szybkich ataków, książę kopnął go w ogon, posyłając go na chwilę na ziemię. W sekundę skoczył on z powrotem do pionu, ale książę również zdążył w tym czasie stanąć na nogi. Dwaj wojownicy okrążali się nawzajem, aż wreszcie wąż rzucił się naprzód z wyciągniętą kataną.

In the 2703rd year of the First Era, Tamriel first faced an organized armada of Tsaesci, the so-called "Akaviri Snakemen", and met the challenge with a resounding victory in the Pale Pass of Skyrim.

Historia Edytuj

Tsaesci raz najechali Tamriel w 1E 2703, ale ich atak został odparty przez Cesarza Remana I.

Kilku Tsaetów służyło jako Potentaci, Versidue-Shaie zapoczątkował role Potentatów w Nir. On i jego następca rządzili w Tamriel przez 400 lat; ostatni z nich zmarł w wyniku zabójstwa w 2E 430.

Ziemie Królestwa Tsaesci zostały zaatakowane przez legiony i flotę cesarza Uriela Septima V, założyciela cesarskiej prowincji na Akavirze. Wielu osadników zostało sprowadzonych na ten dziki kontynent, drogą połączono obydwa osiedla, zbudowano forty broniące miast. Akavir wydawał się łatwym podbojem. Legion Cesarski był osłabiony poprzez nieprzyzwyczajenie do panującej tam pogody, partyzanckie ataki wojsk Tsaesci. Wraz z nastaniem zimy, po odpłynięciu Cesarskiej Floty do Czarnego Portu na wyspie Esroniet, zaczęły się prawdziwe problemy. Nowa prowincja cierpiała na braki w aprowizacji żywności pośród osadników i legionistów. Nie powiodły się próby nawiązania kontaktu z Królem Tsaesci w celu podpisania rozejmu. W trakcie tej zimy wojska Tsaesci przystąpiły do kontrataku. Nowo zbudowane forty i osady zostały zdobyte jedna po drugiej. Wzburzone morze uniemożliwiło kontakt i wsparcie floty, będącym w potrzasku legionom wraz z Cesarzem. Inwazja trwała do 3E 290, kiedy to Tsaesci zdobyli nowo założone cesarskie miasta Septimia i Ionith. Nocą poprzedzającą upadek Ionith, Cesarz spróbował się wycofać wraz z resztkami wiernych oddziałów w stronę morza, licząc na ratunek ze strony Cesarskiej Floty. W drodze na plażę Cesarz wraz z legionistami zostali zaskoczeni i otoczeni przez wojska Tsaesci. Rozegrała się ostatnia bitwa kampanii W Akavirze, w której poległ Cesarz Uriel Septim V wraz ze swoimi żołnierzami. Po jego śmierci Cesarstwo więcej już nie odwiedziło Akaviru.

Nawigacja Edytuj

Rasy
Zwierzokształtne ArgonianinDreughGigantGrahlImgaJaszczuroczłekKhajiitLilmothiitLudzie-ptakiMinotaurSloadTrollWielki Żółw
Goblin-ken GoblinGremlinOgrRiekling
Faerie Błędny ognikChochlikChonusGheateusIllyadiNephrineNereidaNixadSygriaSylphim
Akaviri Ka Po' TunKamalSmokTang MoTsaesci
Et'Ada AedraDaedraEhlnofeyMagna Ge
Pozostałe CentaurGargulecHarpiaHistLamiaMeduzaNimfaWiła