FANDOM

The Elder Scrolls V: Hearthfire – drugi dodatek do The Elder Scrolls V: Skyrim. Dodatek nie wprowadza żadnych nowych zadań i wątków do fabuły. Daje nam natomiast możliwość zbudowania domostw i założenia rodziny, oraz możliwość adopcji dzieci. Spolszczony dodatek można dostać jedynie w Legendarnej Edycji gry The Elder Scrolls V: Skyrim.

Budowanie domu Edytuj

Budowanie domu składa się z kilku etapów:

  1. Kupujemy ziemię w wybranej części Skyrim.
  2. Kreślimy projekt własnego budynku (razem z poszczególnymi pokojami).
  3. Zbieramy materiały do budowy (drewno, zamki, zawiasy) - możemy również zatrudnić zarządcę, który zrobi to za nas.
  4. Dekorujemy pokoje tworząc wybrane pomieszczenia z poniższej listy:
    • magazyn broni,
    • pokój z trofeami,
    • piwnicę,
    • bibliotekę,
    • laboratorium alchemiczne.
    • sypialnie
    • kuchnię
  5. Można też stworzyć własny ogródek oraz hodować bydło.

Rodzina Edytuj

Dodatek pozwala również na adoptowanie dziecka lub dwójki dzieci (o ile posiada się dom z sypialnią dziecięcą, wybudowany dzięki dodatkowi lub kupiony w mieście). Można się z nimi bawić, obdarować je prezentami (np. ubraniem, jedzeniem, zabawką) albo wydać pewne polecenia. Jeżeli dziecko posiada sztylet albo drewniany miecz, może ćwiczyć walkę na manekinie. Dzieci w tym rozszerzeniu mają tendencję do zbierania różnych przedmiotów: broni, składników czy szat (które można bez konsekwencji zabrać z ich kufrów). Co jakiś czas wręczają rodzicowi drobny prezent. Niekiedy mogą też przyprowadzić zwierzę z prośbą o adopcję, może to być np lis, lis śnieżny, krab błotny, ślizgacz, królik. Jeżeli gracz przyprowadzi do domu psa, będą chciały się nim zaopiekować.

Proces adopcji zachodzi na dwa sposoby. Pierwszym jest adoptowanie sieroty kręcącej się po świecie Skyrim, drugim ukończenie misji "Utracona niewinność" (co jest warunkiem koniecznym) i udanie się do sierocińca Izba Chwały w Pękninie. Początkowo w sierocińcu znajduje się czwórka dzieci i tyle samo można znaleźć w świecie, a z czasem do Izby Chwały mogą również trafić sieroty, których rodzice zostali zabici (przez smoka atakującego miasto, dzikie zwierzęta albo po prostu przez gracza). Szczegółowy wykaz potomstwa dostępnego do adopcji znajduje się w artykule o dzieciach w Skyrim.

Galeria Edytuj

Nawigacja Edytuj

Seria The Elder Scrolls
Online TESOTESO: Imperial CityTESO: OrsiniumTESO: Thieves GuildTESO: Dark BrotherhoodTESO: Shadows of the HistTESO: Morrowind
Pozostałe TES: LegendsTES IV: Oblivion MobileTES III: Morrowind MobileTES V: Skyrim Special Edition

Więcej z Fandomu

Losowa wiki