Wikia

Elder Scrolls Wiki

The Elder Scrolls V: Dawnguard

7347stron na
tej wiki
Komentarze17
The Elder Scrolls V: Dawnguard
Gra
TheElderScrollsDawnguard
Dane
  • Producent
    Producent
    Określa firmę zajmującą się produkcją danej gry.
  • Wydawca
    Wydawca
    Nazwa oficjalnego wydawcy.
  • Dystrybutor PL
    Dystrybutor PL
    Określa polskiego dystrybutora gry.
  • Premiera w USA
    Premiera w USA
    Określa datę premiery w Stanach Zjednoczonych.
  • 02 sierpień 2012
  • 02 sierpień 2012
  • 26 czerwiec 2012
  • Premiera w Europie
    Premiera w Europie
    Określa datę premiery w Europie.
  • 02 sierpień 2012
  • 02 sierpień 2012
  • 26 czerwiec 2012
  • Premiera w Polsce
    Premiera w Polsce
    Określa datę premiery w Polsce.
  • 2 listopad 2012

Informacje
  • Tryb gry
    Tryb gry
    Określa tryby gry ze względu na ilość graczy.
  • Jednoosobowa
  • Platforma
    Platforma
    Określa platformę na jakiej można używać danej gry.
  • PC
  • PS3
  • Xbox 360
  • Nośnik
    Nośnik
    Nazwa nośników używanych do przechowywania gry.
  • Blu-ray
  • DVD
  • Silnik gry
    Silnik gry
    Nazwa silnika gry na jakim funkcjonuje dana gra.
  • Wymagania wiekowe
    Wymagania wiekowe
    System używany do klasyfikacji gier komputerowych według odpowiednich kryteriów.
  • ESRB: Mature
  • PEGI: 18+
s • w pdef
The Elder Scrolls V: Dawnguard – pierwszy oficjalny dodatek do The Elder Scrolls V: Skyrim.

Fabuła Edytuj

Historia The Elder Scrolls V: Dawnguard dotyczy powrotu Wampirzego Lorda Harkona z klanu Volkihar, który stara się zakończyć tyranię słońca. Harkon zamierza wykorzystać moc ukrytą w Zwojach Starożytnych, aby osiągnąć swój cel. Jest on obiektem łowców wampirów znanych jako Straż Świtu starających się go powstrzymać. Smocze Dziecię ma wybór pomiędzy dołączeniem do Straży Świtu i pokonaniem Harkona, a połączeniem swych sił z wampirami z klanu Volkihar.

Dodatek ten można rozpocząć poprzez słuchanie plotek lub zagadanie strażnika, który opowie nam o łowcach wampirów rekrutujących nowych członków. Te czynności pokierują Smocze Dziecię w kierunku Fortu Dawnguard, gdzie zacznie się fabuła dodatku.

SojuszEdytuj

WampiryEdytuj

Połączenie sił z Harkonem pozwala Smoczemu Dziecięciu stać się Wampirzym Lordem. Jeśli Smocze Dziecię jest już Wilkołakiem, a chce przybrać formę Wampirzego Lorda musi wyleczyć się z Likantropii (istnieje możliwość ponownego zarażenia się ale tylko raz). Proces transformacji działa podobnie jak Likantropia i zapewnia dostęp do unikalnych mocy. Jedna z potwierdzonych zdolności - Wampirzy Chwyt - pozwala unieść przeciwników w powietrze za pomocą telekinezy, jednocześnie ich osłabiając. Inne moce i umiejętności to m. in. przywołanie gargulca, unoszenie nad ziemią i wodą, duszenie  lub rzucanie przeciwnikami, a także paraliż wrogów oraz przekształcanie w chmurę nietoperzy.

Podobnie jak w przypadku Likantropii, mieszkańcy gdy tylko zobaczą Wampirzego Lorda będą go atakować. Nie stanie się to w przypadku jeśli Smocze Dziecię będzie zwykłym wampirem. W przeciwieństwie do wilkołaków, forma Wampirzego Lorda może zostać zakończona w każdej chwili.

Oprócz nowych mocy, przyłączenie do wampirów daje dostęp do Zamku Volkihar - fortecy, która nie tylko służy jako schronienie, ale daje premie do wampirzych mocy i możliwość kupna mikstury krwi. Mikstury te uleczą wampira i zaspokoją jego głód krwi.

Straż ŚwituEdytuj

Przyłączenie do Straży Świtu daje Smoczemu Dziecięciu dostęp do Fortu Dawnguard, ukrytego gdzieś w południowej części Skyrim. Wyjątkowe korzyści z przystąpienia do Straży Świtu to nowe bronie i pancerze przystosowane do walki z wampirami, w tym również kusze (zwykłe i dwemerowe). Ponadto członkowie Straży Świtu będą w stanie wynająć pancerne trolle, które zajmują miejsce psa.

Ciekawostki Edytuj

  • Serana po zakończeniu fabuły dodatku może zmienić nas w Wampirzego Lorda, mimo iż tylko Harkon mógł to zrobić. Jest to prawdopodobnie niedopatrzenie twórców. Może to jednak też być spowodowane tym, że Serana jest córką Wampirzego Lorda.

Galeria Edytuj

Nawigacja Edytuj

Seria The Elder Scrolls
Seria Travels TES Travels: DawnstarTES Travels: StormholdTES Travels: ShadowkeyTES Travels: Oblivion
Seria poboczna TES Legends: BattlespireTES Adventures: RedguardTES IV: Oblivion MobileTES III: Morrowind Mobile
Powieści Miasto w przestworzachLord of Souls

Więcej od Wikii

Losowa wiki