Wikia

Elder Scrolls Wiki

The Elder Scrolls V: Dawnguard

10 903strony na
tej wiki
Komentarze17
The Elder Scrolls V: Dawnguard – pierwszy oficjalny dodatek do The Elder Scrolls V: Skyrim.

Fabuła Edytuj

Historia The Elder Scrolls V: Dawnguard dotyczy powrotu Wampirzego Lorda Harkona z klanu Volkihar, który stara się zakończyć Tyranię Słońca. Harkon zamierza wykorzystać moc ukrytą w Zwojach Starożytnych, aby osiągnąć swój cel. Jest on obiektem łowców wampirów znanych jako Straż Świtu starających się go powstrzymać. Smocze Dziecię ma wybór pomiędzy dołączeniem do Straży Świtu i pokonaniem Harkona, a połączeniem swych sił z wampirami z klanu Volkihar.

Dodatek ten można rozpocząć poprzez słuchanie plotek lub zagadanie strażnika, który opowie nam o łowcach wampirów rekrutujących nowych członków. Te czynności pokierują Smocze Dziecię w kierunku Fortu Dawnguard, gdzie zacznie się fabuła dodatku.

Sojusz Edytuj

Wampiry Edytuj

Połączenie sił z Harkonem pozwala Smoczemu Dziecięciu stać się Wampirzym Lordem. Jeśli Smocze Dziecię jest już Wilkołakiem, a chce przybrać formę Wampirzego Lorda musi wyleczyć się z Likantropii (istnieje możliwość ponownego zarażenia się ale tylko raz). Proces transformacji działa podobnie jak Likantropia i zapewnia dostęp do unikalnych mocy. Jedna z potwierdzonych zdolności - Wampirzy Chwyt - pozwala unieść przeciwników w powietrze za pomocą telekinezy, jednocześnie ich osłabiając. Inne moce i umiejętności to m. in. przywołanie gargulca, unoszenie nad ziemią i wodą, duszenie  lub rzucanie przeciwnikami, a także paraliż wrogów oraz przekształcanie w chmurę nietoperzy.

Podobnie jak w przypadku Likantropii, mieszkańcy gdy tylko zobaczą Wampirzego Lorda będą go atakować. Nie stanie się to w przypadku jeśli Smocze Dziecię będzie zwykłym wampirem. W przeciwieństwie do wilkołaków, forma Wampirzego Lorda może zostać zakończona w każdej chwili.

Oprócz nowych mocy, przyłączenie do wampirów daje dostęp do Zamku Volkihar - fortecy, która nie tylko służy jako schronienie, ale daje premie do wampirzych mocy i możliwość kupna mikstury krwi. Mikstury te uleczą wampira i zaspokoją jego głód krwi.

Straż Świtu Edytuj

Przyłączenie do Straży Świtu daje Smoczemu Dziecięciu dostęp do Fortu Dawnguard, ukrytego gdzieś w południowej części Skyrim. Wyjątkowe korzyści z przystąpienia do Straży Świtu to nowe bronie i pancerze przystosowane do walki z wampirami, w tym również kusze (zwykłe i dwemerowe). Ponadto członkowie Straży Świtu będą w stanie wynająć pancerne trolle, które zajmują miejsce psa.

Ciekawostki Edytuj

  • Serana po zakończeniu fabuły dodatku może zmienić nas w Wampirzego Lorda, mimo iż tylko Harkon mógł to zrobić. Jest to prawdopodobnie niedopatrzenie twórców. Może to jednak też być spowodowane tym, że Serana jest córką Wampirzego Lorda.

Galeria Edytuj

Nawigacja Edytuj

Seria The Elder Scrolls
Seria Travels TES Travels: DawnstarTES Travels: StormholdTES Travels: ShadowkeyTES Travels: OblivionTES: OnlineTES: Legends
Seria poboczna TES Legends: BattlespireTES Adventures: RedguardTES IV: Oblivion MobileTES III: Morrowind Mobile
Powieści Miasto w przestworzachLord of Souls

Więcej od Wikii

Losowa wiki