Wikia

Elder Scrolls Wiki

The Elder Scrolls V: Dawnguard

Komentarze15
2755stron na
tej wiki
The Elder Scrolls V: Dawnguard
Gra
TheElderScrollsDawnguard
Dane
  • Producent
    Producent
    Nazwa producenta gry.
  • Wydawca
    Wydawca
    Nazwa oficjalnego wydawcy.
  • Dystrybutor PL
    Dystrybutor PL
    Nazwa polskiego dystrybutora gry.
  • Premiera w USA
    Premiera w USA
    Data premiery w Stanach Zjednoczonych.
  • 02 sierpień 2012
  • 02 sierpień 2012
  • 26 czerwiec 2012
  • Premiera w Europie
    Premiera w Europie
    Data premiery w Europie.
  • 02 sierpień 2012
  • 02 sierpień 2012
  • 26 czerwiec 2012
  • Premiera w Polsce
    Premiera w Polsce
    Data premiery w Polsce.
  • 2 listopad 2012
Informacje
  • Tryb gry
    Tryb gry
    Określa tryby gry ze względu na ilość graczy.
  • Jednoosobowa
  • Platforma
    Platforma
    Nazwa platformy na jakiej można używać danej gry.
  • PC
  • PS3
  • Xbox 360
  • Nośnik
    Nośnik
    Nazwa nośników używanych do przechowywania gry.
  • Blu-ray
  • DVD
  • Silnik gry
    Silnik gry
    Nazwa silnika gry na jakim funkcjonuje dana gra.
  • Wymagania wiekowe
    Wymagania wiekowe
    System używany do klasyfikacji gier komputerowych według odpowiednich kryteriów.
  • ESRB: Mature
  • PEGI: 18+
pdef
The Elder Scrolls V: Dawnguard - pierwszy oficjalny dodatek do The Elder Scrolls V: Skyrim.

Fabuła Edytuj

Historia The Elder Scrolls V: Dawnguard dotyczy powrotu Wampirzego Lorda Harkona z klanu Volkihar, który stara się zakończyć tyranię słońca. Harkon zamierza wykorzystać moc ukrytą w Zwojach Starożytnych, aby osiągnąć swój cel. Jest on obiektem łowców wampirów znanych jako Straż Świtu starających się go powstrzymać. Smocze Dziecię ma wybór pomiędzy dołączeniem do Straży Świtu i pokonaniem Harkona, a połączeniem swych sił z wampirami z klanu Volkihar.

Dodatek ten można rozpocząć poprzez słuchanie plotek lub zagadanie strażnika, który opowie nam o łowcach wampirów rekrutujących nowych członków. Te czynności pokierują Smocze Dziecię w kierunku Fortu Dawnguard, gdzie zacznie się fabuła dodatku.

SojuszEdytuj

WampiryEdytuj

Połączenie sił z Harkonem pozwala Smoczemu Dziecięciu stać się Wampirzym Lordem. Jeśli Smocze Dziecię jest już Wilkołakiem, a chce przybrać formę Wampirzego Lorda musi wyleczyć się z Likantropii (istnieje możliwość ponownego zarażenia się ale tylko raz). Proces transformacji działa podobnie jak Likantropia i zapewnia dostęp do unikalnych mocy. Jedna z potwierdzonych zdolności - Wampirzy Chwyt - pozwala unieść przeciwników w powietrze za pomocą telekinezy, jednocześnie ich osłabiając. Inne moce i umiejętności to m. in. przywołanie gargulca, unoszenie nad ziemią i wodą, duszenie  lub rzucanie przeciwnikami, a także paraliż wrogów oraz przekształcanie w chmurę nietoperzy.

Podobnie jak w przypadku Likantropii, mieszkańcy gdy tylko zobaczą Wampirzego Lorda będą go atakować. Nie stanie się to w przypadku jeśli Smocze Dziecię będzie zwykłym wampirem. W przeciwieństwie do wilkołaków, forma Wampirzego Lorda może zostać zakończona w każdej chwili.

Oprócz nowych mocy, przyłączenie do wampirów daje dostęp do Zamku Volkihar - fortecy, która nie tylko służy jako schronienie, ale daje premie do wampirzych mocy i możliwość kupna mikstury krwii. Mikstury te uleczą wampira i zaspokoją jego głód krwi.

Straż ŚwituEdytuj

Przyłączenie do Straży Świtu daje Smoczemu Dziecięciu dostęp do Fortu Dawnguard, ukrytego gdzieś w południowej części Skyrim. Wyjątkowe korzyści z przystąpienia do Straży Świtu to nowe bronie i pancerze przystosowane do walki z wampirami, w tym również kusze (zwykłe i dwemerowe). Ponadto członkowie Straży Świtu będą w stanie wynająć pancerne trolle, które zajmują miejsce psa.

Galeria Edytuj

Nawigacja Edytuj

Seria The Elder Scrolls
Seria Travels TES Travels: DawnstarTES Travels: StormholdTES Travels: ShadowkeyTES Travels: Oblivion
Seria poboczna TES Legends: BattlespireTES Adventures: RedguardTES IV: Oblivion MobileTES III: Morrowind Mobile
Powieści Miasto w przestworzachLord of Souls

Więcej od Wikii

Losowa wiki