FANDOM

 The Elder Scrolls IV: Shivering Isles (pl. Drżące Wyspy) – pierwszy dodatek do gry The Elder Scrolls IV: Oblivion, który rozwija znacząco świat gry. Został oficjalnie wydany w Polsce 11 maja 2007 roku.

Fabuła Edytuj

Szalona przygoda Bohatera Kvatch rozpoczyna się na małej wysepce, w zatoce Niben. Pojawiła się tam dziwna brama, która sprawia, że ludzie przechodzący przez nią stają się obłąkanymi szaleńcami. Czempion Cyrodiil postanawia przejść przez bramę. Tam rozmawia z niejakim Haskillem, szambelanem daedrycznego księcia szaleństwa, Sheogoratha. Mężczyzna mówi bohaterowi, że jego pan chce się z nim spotkać. Bohater Kvatch zabija więc Strażnika Bram i udaje się do Nowego Sheoth, w którym rezyduje Sheogorath. Na początku Czempion wykonuje tylko małe przysługi dla księcia obłędu, ale w końcu zostaje wplątany w intrygę, która może zagrażać całym Drżącym Wyspom, czyli światu gry. Okazuje się, że alter ego Sheogorath, niejaki Jyggalag zamierza przejąć krainę dla siebie. Los Drżących Wysp leży w rękach Czempiona Cyrodiil.

Świat gry Edytuj

Akcja gry rozgrywa się w domenie daedrycznego księcia Sheogoratha. Świat jest podzielony na dwa obszary północną Manię i południową Demencję. Mania odznacza się bardziej kolorowymi i żywymi kolorami, natomiast Demencja jest bardziej ciemniejszą i ponurą krainą. W obu krainach możemy spotkać wiele niezwykłych stworzeń, niektóre z nich występują jedynie w tym miejscu.

Klimat Edytuj

Klimat gry jest stosunkowo podobny do tego występującego w The Elder Scrolls III: Morrowind. Świat gry jest podzielony na dwie części, które są całkowicie swoimi przeciwnościami. Jedna z części - Demencja jest ponurą krainą zamieszkiwaną przez depresyjnych mieszkańców, zupełnie przeciwnych do tych zamieszkujących Manię. Także stworzenia w Demencji są pomimo tego samego gatunku odmienne kolorystycznie. Mania jest krainą o jaskrawych kolorach zamieszkiwaną głównie przez wesołych, oraz szalonych ludzi.

Wymagania sprzętowe Edytuj

Opis minimalnych wymagań sprzętowych i programowych gry:

System Procesor RAM Karta graficzna Ilość pamięci
Windows XP, Windows 2000 2 GHz 512 MB 128 MB 4,6 GB

Opis zalecanych wymagań sprzętowych i programowych gry:

Windows XP 3 GHz 1 GB 256 MB 5 GB

Obsługiwane karty graficzne:

  • ATI X800 lub lepsza
  • GeForce 6800 lub lepsza

Ciekawostki Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj

Nawigacja Edytuj

Seria The Elder Scrolls
Online TESOTESO: Imperial CityTESO: OrsiniumTESO: Thieves GuildTESO: Dark BrotherhoodTESO: Shadows of the HistTESO: MorrowindTESO: Horns of the Reach
Legends TES: LegendsUpadek Mrocznego BractwaBohaterowie Skyrim
Pozostałe TES IV: Oblivion MobileTES III: Morrowind MobileTES V: Skyrim Special Edition