FANDOM

The Elder Scrolls IV: Oblivion – komputerowa gra fabularna stworzona przez Bethesda Game Studios i wydana 21 marca 2006 r. przez Bethesda Softworks oraz 2K Games, oddział firmy Take-Two Interactive. Jest to czwarta część serii The Elder Scrolls. Poprawiony w niej został silnik graficzny oraz fizyczny, w którym zastosowano system ragdoll. Największą zaletą grafiki jest zastosowanie systemu tworzenia roślinności SpeedTree. W grze można ujrzeć takie efekty jak falującą wodę, liście, trawę, mapowanie wypukłości na różnych powierzchniach czy postaciach.

O grze Edytuj

W Oblivionie twórcy idą w kierunku jeszcze większego dopracowania świata przedstawionego, starając się uzyskać dzięki temu unikalną moc wciągnięcia gracza w świat do złudzenia przypominający realny. Jest to przeprowadzone przez znaczne dopracowanie zachowania się NPC, zaimplementowane dzięki nowemu systemu obsługującego ich zachowanie, Radiant AI, przez dopracowanie systemu walki i magii, ożywienie dialogów, większą pieczołowitość przy przygotowywaniu zadań, ciekawszy system złodziejstwa. Poza liczbą NPC - których znacznie większe dopracowanie jest okupione mniejszą w stosunku do Morrowinda liczbą. Jednak rekompensuje to realizm ich zachowania. Jego brak był jednym z najpoważniejszych zarzutów wysuwanych w kierunku The Elder Scrolls III: Morrowind. W Oblivionie bohaterowie niezależni zdają się odczuwać i realizować własne - przeróżne - potrzeby. Radiant AI zawiaduje ich cyklem dnia. Jedzą, śpią, pracują, chodzą na zakupy, spacerują, oddają cześć bogom, walczą, kradną...

Jak zwykle gracz ma zapewnioną dużą swobodę w kierowaniu swoją postacią. Gra jest w dużym stopniu nielinearna, stara się nie nakładać żadnych sztucznych barier na poczynania bohatera. Możemy odgrywać zarówno praworządnego obrońcę sprawiedliwości, jak i cynicznego skrytobójcę. W naszej wędrówce przez niebezpieczną prowincję Cyrodiil ma pomóc możliwość przyłączenia się do kilku gildii, z których każda oferuje inne przywileje, profity i zadania. Każda prowadzi też własną politykę, co szybko wrzuci nas w wir wzajemnych zależności, przyjaźni i animozji. W każdej z nich możemy dojść na sam szczyt, zyskując powszechne uznanie, sławę i potęgę.

Fabuła Edytuj

Akcja The Elder Scrolls IV: Oblivion rozgrywa się w głównej prowincji Trzeciego Cesarstwa - Cyrodiil. Dostajemy zadanie znalezienia zaginionego potomka cesarza, który będzie mógł wstąpić na tron Imperium pozbawionego władcy. Poprzedni Imperator zostaje bowiem zamordowany przez skrytobójców. Brak prawowitego władcy doprowadza do otwarcia bram Otchłani (tytułowy "Oblivion"), z której przybywają do Tamriel demony, Daedry, przypuszczając inwazję na świat śmiertelników. Do gracza należy odnalezienie zaginionego potomka Uriela Septima VII i rozwikłanie mrocznej intrygi, która zagraża zniszczeniem całemu Tamriel.

Galeria Edytuj

Nawigacja Edytuj

Seria The Elder Scrolls
Online TESOTESO: Imperial CityTESO: OrsiniumTESO: Thieves GuildTESO: Dark BrotherhoodTESO: Shadows of the HistTESO: Morrowind
Pozostałe TES: LegendsTES IV: Oblivion MobileTES III: Morrowind MobileTES V: Skyrim Special Edition

Więcej z Fandomu

Losowa wiki