Wikia

Elder Scrolls Wiki

The Elder Scrolls III: Morrowind

12 210stron na
tej wiki
Komentarze19
The Elder Scrolls III: Morrowind jest trzecią grą z serii The Elder Scrolls. Została wydana w 2002 roku. Gra oferuje nam wielki świat do odkrycia, a także nieliniową fabułę i bardzo wciągający klimat.

Świat gry Edytuj

Początkowo świat gry miał obejmować całą prowincję Morrowind, jednak porzucono ten pomysł, na rzecz wyspy Vvardenfell.[1] Akcja całej gry dzieje się na tejże wyspie, w prowincji Morrowind. Głównym bohaterem gry jest cesarski więzień, uwolniony i wypuszczony na rozkaz cesarza Uriela Septima VII. W czasie przemierzenia rozległej wyspy, nasz więzień napotyka ogromne ilości niesamowitych i zróżnicowanych stworzeń, których nie ujrzy nigdzie indziej, przerażających bestii, a także wiele postaci, z którymi nawiązuje przeróżne relacje. Akcja gry rozgrywa się w czasie, gdy na Vvardenfell szaleją Popielne burze, a głównym zagrożeniem dla jej mieszkańców jest tak zwany Szósty Ród.

Fabuła Edytuj

Fabuła opowiada nam o historii więźnia, który przypływa cesarskim statkiem na wyspę Vvardenfell. W trakcie głównego wątku dowiadujemy się, iż nasz bohater jest wcieleniem Nervara - przywódcy Rodu Indoril, który zginął w Bitwie o Czerwoną Górę. W późniejszym czasie dowiadujemy się także, że zostaliśmy wypuszczeni z więzienia, po to, aby unieszkodliwić demona Dagoth Ura i przy okazji źródło jego mocy, z którego korzystają także półbogowie Morrowind, zwani Trójcą.

Wymagania sprzętowe Edytuj

Minimalne wymagania systemowe:

  • Windows 98/Me/2000/XP
  • procesor Pentium III 500 MHz lub odpowiednik AMD (zalecany 800 MHz)
  • 256 MB RAM
  • karta graficzna 3D, 32 bit 32 MB zgodna z DirectX 8.1
  • karta dźwiękowa zgodna z DirectX 8.1
  • 1,5 GB wolnego miejsca na dysku twardym
  • napęd DVD-ROM

Gra obsługuje następujące karty graficzne:

  • NVIDIA TNT2
  • NVIDIA GeForce
  • ATI Rage 128
  • ATI Radeon
  • Matrox G550
  • Matrox G450
  • Matrox G400

Ciekawostki Edytuj

  • W mieście Caldera można natknąć się na Creepera (młokos-kupiec), który płaci nam zawsze pełną wartość przedmiotu i posiada przy sobie 5000 szt. złota.
  • Na wschód od Vivek można znaleźć kraba-kupca, który także płaci nam zawsze pełną wartość przedmiotu i posiada przy sobie 10000 szt. złota.
  • Na wschód od wioski Dagon Fel znajduje się Khajiit o imieniu M'Aiq Łgarz, który w humorystyczny sposób opowie nam o rzeczach, które nie zostały umieszczone w grze.
  • W porcie Seyda Neen, przy latarni morskiej w na pozór pustych pniach drzew można znaleźć cenne przedmioty.

Galeria Edytuj

Morrowind Beta Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. "Morrowind, Behind the Scenes" (Morrowind, za kulisami). The Elder Scrolls Tenth Anniversary. Bethesda Softworks 2004. Zarchiwizowano oryginał w 2006-11-14. Źródło 2006-11-22.

Nawigacja Edytuj

Seria The Elder Scrolls
Online TESOTESO: Imperial CityTESO: OrsiniumTESO: Thieves GuildTESO: Dark BrotherhoodTESO: Shadows of the Hist
Pozostałe TES: LegendsTES IV: Oblivion MobileTES III: Morrowind Mobile

Więcej od Wikii

Losowa wiki