Fandom

Elder Scrolls Wiki

Thalmorskie dossier: Esbern

12 436stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Thalmorskie dossier: Esbern – akta Thalmoru dotyczące Esberna, członka Ostrzy.

Treść Edytuj

Stan: uciekinier (pojmać), najwyższy priorytet, przyzwolenie emisariusza

Opis: mężczyzna, Nord, ponad 70 lat

Historia:
W czasach przed Pierwszą Wojną z Cesarstwem Esbern był jednym z uczonych Ostrzy. Nie działał jako agent, lecz uważa się, że stał za kilkoma z najbardziej druzgocących operacji przeprowadzonych przez Ostrza w latach przedwojennych, w tym w Incydencie Falineckim oraz ucieczce z więzienia Błękitna Rzeka. Przez wiele lat jego akta leżały odłogiem, co jest niewybaczalnym błędem mego poprzednika (który został wezwany do Alinoru celem wymierzenia kary i reedukacji). Błędnie wierzono, że Esbern nie stanowi zagrożenia z uwagi na swój podeszły wiek i brak doświadczenia w terenie. Niech to będzie nauczką dla działaczy wszystkich poziomów, że żaden z agentów Ostrzy nie należy do grupy zadań niskiego priorytetu. Wszystkim należy wymierzyć sprawiedliwość.

Uwagi:
Jako że wciąż nie znamy powodów i znaczenia powrotu smoków, uznałem pojmanie Esberna za misję o najwyższym priorytecie, gdyż słynie on jako ekspert od smoków. Z żalem stwierdzam, iż w tej kwestii wciąż wiele nam brakuje do Ostrzy. Wywodzą się oni od Akavirów, a ich wiedza na temat smoków cały czas przewyższa naszą (w wielkiej mierze teoretyczną). Archiwa Świątyni Władcy Chmur, uważanej za największą i najstarszą skarbnicę wiedzy Ostrzy, uległy niemal całkowitemu zniszczeniu w wyniku oblężenia. Mimo usilnych prób rekonstrukcji straconych informacji doszliśmy do wniosku, że wpisy dotyczące smoków zostały albo usunięte, albo zniszczone przed natarciem. Dlatego też osoba Esberna jest dla nas najlepszym sposobem poznania powodów, dla których wróciły smoki. Nie można wykluczać, iż same Ostrza są w jakiś sposób powiązane z tym fenomenem.

Otrzymaliśmy niedawno pewne informacje, iż Esbern wciąż żyje i ukrywa się gdzieś w Pękninie. Przesłuchania możliwego naocznego świadka trwają. Musimy działać ostrożnie, aby nie zaalarmować Esberna o niebezpieczeństwie. Jeśli w istocie przebywa w Pękninie, nie może nam uciec.

Więcej w Fandom

Losowa wiki