Fandom

Elder Scrolls Wiki

Thalmor

12 387stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Share

Thalmor – główna organizacja operacyjna oraz rządząca w Trzecim Aldmerskim Dominium, założona na Wyspach Summerset. Od wybuchu Wielkiej Wojny jest głównym organem, który eliminuje wrogów Dominium, wyznawców Talosa, oraz ostatnich członków Ostrzy. Aktualnym zarządcą Thalmoru w Skyrim jest Elenwen.

Informacje Edytuj

Niedługo przed wojną domową w Skyrim, między Aldmerskim Dominium a Cesarstwem wybuchł konflikt obecnie zwany Wielką Wojną. W czasie tej wojny Dominium zajęło Cesarskie Miasto na dwa lata nim Cesarstwo zdołało je odzyskać. Cesarstwo było jednak po tym bardzo osłabione i zostało zmuszone by podpisać traktat pokojowy z Dominium zwany Konkordatem Bieli i Złota. Umowa została podpisana z ogromną niekorzyścią dla cesarza Titusa Mede II. Jednym z jego założeń było zakazanie Kultu Talosa, co oburzyło mieszkańców Skyrim, gdzie Talos był bardzo popularny, przez co w prowincji tej wybuchła wojna domowa. Innym z założeń Konkordatu było przekazanie dużej części połudnowych ziem prowincji Hammerfell Aldmerskiemu Dominium. Jednak Hammerfell nie chciało pogodzić się ze stratą tak dużej części terytorium; zaczęły się walki, które w końcu zmusiły Cesarza do zniesienia statusu cesarskiej prowincji z Hammerfell, aby zachować warunki Konkordatu. Thalmor wybudował ambasady we wszystkich cesarskich prowincjach co również było jednym z założeń konkordatu, które miały kontrolować lokalne rządy i dbać by przestrzegały postanowień Konkordatu.

Według Ondolemara Cesarstwo istnieje tylko dlatego, że Thalmor pozwala mu istnieć.

Członkowie Thalmoru w Skyrim Edytuj

Galeria Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki