FANDOM

Tang Mozwierzokształtna rasa małpo-ludzi zamieszkująca Akavir. Ich kultura jest zrównywana z terminem „Wyspy Tysiąca Małp”, nie wiadomo czy jest to tłumaczenie ich nazwy własnej czy też opis ich ojczyzny.

Pośród Tang Mo można spotkać sporą różnorodność form. Lud ten jest opisywany jako lud prosty i odważny, a czasem nawet skłonny do wariactw. Każda z pozostałych ras Akaviru próbowała zniewolić ich w którymś momencie ich historii, jednak dotychczas Tang Mo udawało się podnieść wielkie armie i obronić się przed napastnikami. Nienawidzą się z każdą z innych ras, szczególnie z Kamalami i Tsaesci. I choć ci pierwsi prowadzą otwartą wojnę z wyspiarskimi małpami, napadając ich regularnie każdego lata, to Tsaesci podług ich zdania zasługują na jak największą nienawiść. Ostatnimi czasy otworzyli się na przymierze z Ka Po'Tun, ich dawnym wrogiem[1].

Jako że większość opowieści o Akavirze ma swe źródło u Akavirskich potentatów, nie można być pewnym jak dokładne są wszelkie informacje o nim biorąc pod uwagę wysokie prawdopodobieństwo błędów w tłumaczeniu skomplikowanego języka Tsaesci[2].

Ciekawostki Edytuj

  • Gdy wejdziemy w pliki The Elder Scrolls IV: Oblivion, możemy znaleźć skin Tang Mo, nie został on jednak dodany do gry.
  • Możliwa inspiracja postacią Sun Wukonga, Małpiego Króla z chińskiej mitologii, psotnika i wojownika, lub też całokształtu mitów o małpach ze wschodniej Azji.

Przypisy Edytuj

  1. Tajemniczy Akavir
  2. Pocket Guide to the Empire, Third Edition: Other Lands – Imperial Geographical Society3E 432

Nawigacja Edytuj

Rasy
Ludzie AkavirAl-gemhaAl-haredAtmoranBretonCesarskiGeHorwalliKeptuKetKothringiNedeNordOrmaRedgardYerpest
Zwierzokształtni ArgonianinDreughGigantGrahlGreat TurtleImgaJaszczurowiecKa Po' TunKhajiitLilmothiitLudzie-ptakiMinotaurSloadTang MoTsaesci
Goblin-ken GoblinGremlinOgrRiekling
Et'Ada AedraDaedraEhlnofeyHistMagna GeSmokWiła
Pozostałe HarpiaKamalLamiaMedusa
Inne rodzaje istot rozumnych
Nieumarli DraugrDuchLiczWampir