Fandom

Elder Scrolls Wiki

The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition

Przekierowano z TES V: Skyrim Special Edition

12 661stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition - odnowiona wersja powstałego w roku 2011 The Elder Scrolls V: Skyrim. Wydana na komputery PC, a także konsole nowej generacji - Xboxa One i PlayStation 4. Na wszystkie te platformy gra wyszła 28 października 2016 roku.

Warto wspomnieć, że osoby, które przed premierą gry posiadały oryginalną, podstawową grę oraz wszystkie dodatki (Dragonborn, Dawnguard oraz Hearthfire) bądź wersję Legendary Edition, dostały odnowioną wersję gry za darmo. Taka opcja występowała jednak tylko na komputerach PC, albowiem to jedyna platforma, na którą wyszły obie wersje gier - zarówno oryginalna, jak i Special Edition.

Zmiany Edytuj

Stosunkowo zmiany wprowadzone w Special Edition są małe, głównie związane z grafiką. Dodane zostały takie rzeczy, jak wolumetryczne oświetlenie, nowe tekstury wody, nowe filtry graficzne, czy zwiększenie liczby detali (np. większa liczba kamieni i roślinności w lasach).

Największej zmiany doczekali się posiadacze konsol. Na Xboxa One oraz PS4 dodano bowiem możliwość korzystania z modów, która póki co była ekskluzywna dla komputerów. Mody na konsolach można pobierać po zarejestrowaniu się na domenie bethesda.net, z której można pobierać i instalować mody. Póki co ilość modów jest znacznie mniejsza niż liczba modów dostępnych dla oryginalnego Skyrima. Odpowiedzialny jest za to fakt, że te dwie gry różnią się swoimi plikami, więc mody dla jednej gry nie będą działać na drugiej (i vice-versa). Konsole mają także swój limit GB przeznaczonych na modyfikacje. Limit na PS4 wynosi zaledwie 1 GB, zaś na XOne 5 GB.

Warto także dodać, że nowa wersja gry jest 64-bitowa.

NawigacjaEdytuj

Seria The Elder Scrolls
Online TESOTESO: Imperial CityTESO: OrsiniumTESO: Thieves GuildTESO: Dark BrotherhoodTESO: Shadows of the HistTESO: Morrowind
Pozostałe TES: LegendsTES IV: Oblivion MobileTES III: Morrowind MobileTES V: Skyrim Special Edition
Anulowane TES Adventures: Eye of ArgoniaTES Adventures: Paradise SugarTES IV: Oblivion PSP

Więcej w Fandom

Losowa wiki