Elder Scrolls Wiki

The Elder Scrolls: Legends

Przekierowano z TES: Legends

12 832strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij

"Seria The Elder Scrolls słynie z tego, że każda jej część to rozbudowana i ekscytująca opowieść. The Elder Scrolls Legends nie jest tu wyjątkiem. Nowa gra umieści cię w samym środku Tamriel dzięki wciągającej fabule, znajomym postaciom i bogatej scenerii. Fani Elder Scrolls znów zobaczą ulubione rasy, postacie i stwory - zarówno w ramach kampanii, jak też podczas tworzenia talii - a gracze, którzy nie mieli jeszcze okazji zapoznać się z tym światem, przeżyją w nim fantastyczną przygodę."

―Jessica Finster, Świat w twoich rękach

The Elder Scrolls: Legends – darmowa strategiczna gra karciana w uniwersum The Elder Scrolls. W grze można grać przeciw komputerowi lub przeciw innym graczom. Dostępne są następujące wersje językowe: angielska, francuska, włoska, niemiecka, hiszpańska i polska.

Ponieważ gra nie rozgrywa się w konkretnym przedziale czasowym w historii uniwersum, na kartach i jako przeciwników można napotkać rozmaite postacie z wszelkich gier, powieści lub książek w grach z serii The Elder Scrolls. W świat i rozgrywkę gracza wprowadza jednoosobowa kampania fabularna Zapomniany bohater, której narratorem jest członek Zakonu Ćmy, zakonnik Kellen. W kampanii wprowadzającej otrzymuje się gotowe talie kart, które potem można zmodyfikować albo zbudować własne talie od nowa. Dostaje się też złoto i klejnoty dusz.

Upadek Mrocznego Bractwa to dodatek, będący nową kampanią fabularną. Można ją kupić za 3000 sztuk złota lub za prawdziwe pieniądze.

RasyEdytuj

Gracz wybiera swój awatar, na którym przedstawione jest jedna z ras z serii The Elder Scrolls. Jest to 10 ras, którymi można było grać w poprzednich grach. Występują również jako rodzaje kart.

Wybrany przez gracza awatar nie wpływa na karty i talie, lecz sprawia, że będzie się szybciej zdobywać karty związane z rasą wybraną w awatarze. Na przykład przy wybraniu Redgarda otrzymuje się szybciej karty z Redgardami. Te karty otrzymuje się przy uzyskiwaniu kolejnego poziomu, ale nie za każdym razem. Można nawet prowadzić strategię tworzenia talii kart w oparciu o ulubioną rasę, na przykład Bretonów znajduje się najczęściej z atrybutami Inteligencja i Wytrzymałość; to samo dotyczy ulubionych stworzeń - gobliny pojawiają się tylko pod atrybutem Zwinność, a nieumarli pod Inteligencją i Wytrzymałością. W rozgrywce są nawet smoki i daedry.

Rasy występujące w awatarach występują pod następującymi atrybutami:[1][2][3]

Wszystkie rodzaje stworzeń w grze to:

TalieEdytuj

AtrybutyEdytuj

Talie kart buduje się w oparciu o wybrane dwa lub jeden z pięciu dostępnych atrybutów:[4]

Każda karta w grze ma jeden atrybut, niektóre mają dwa. Te z dwoma atrybutami pasują wyłącznie do talii o określonej klasie.

Są też karty neutralne, które nie należą do żadnego z powyższych atrybutów i można je dodać do talii o jakiejkolwiek klasie.

KlasyEdytuj

Po wybraniu dwóch z pięciu atrybutów talia kart otrzymuje swoją klasę. Może powstać 10 klas:

Można stworzyć także talię opartą na tylko jednym atrybucie. Sprawia to, że takie karty jak Baron Łzy, którego efekt aktywuje się gdy kolejna dobierana z talii karta będzie kartą atrybutu Inteligencja, na pewno zyskają na sile.

Budowa taliiEdytuj

Do talii można dodać maksymalnie 3 egzemplarze jednej karty. Wyjątkiem są karty mające unikatowy klejnot, takie jak Lucien Lachance, w tym przypadku w talii można umieścić tylko jedną sztukę karty. Minimalna liczba kart w talii to 50, a maksymalna to 70. Najbardziej optymalną - według twórców gry - liczbą kart jest 50.[5]

Klejnoty dusz służą do pozyskiwania nie posiadanych jeszcze kart, których nie udało się jeszcze uzyskać w żaden inny sposób, poprzez użycie opcji przywołanie duszy. Karty, których się nie posiada, można zobaczyć w widoku duszy. Można zamienić już posiadane karty na klejnoty dusz dzięki użyciu pułapki duszy.

Zagranie każdej karty podczas gry kosztuje odpowiednią liczbę punktów magii.[5]

"Zwykle gracze chcą mieć w niej niewiele kart kosztujących zero lub jeden punkt magii; sporą liczbę kart kosztujących po dwa, trzy, cztery i pięć punktów, oraz kilka kart, które kosztują po sześć i więcej punktów. Dzięki temu środek ciężkości talii położony zostanie na karty o umiarkowanej cenie. Większość czynności podejmowanych w grze kosztuje od dwóch do pięciu punktów magii."

―Frank Lepore, Podstawy tworzenia talii

RozgrywkaEdytuj

Gracz zaczynający jako drugi ma pierścień magii. Każdy z graczy ma 30 pkt zdrowia na początku gry z innym graczem. Aby zwyciężyć, poziom zdrowia przeciwnika musi spaść do zera. Każdy gracz ma 5 run, a za każdym razem gdy postać gracza traci 5 punktów zdrowia, przy jego awatarze na planszy pęka runa i dobrana zostaje karta z talii. Wtedy dobrane karty ze słowem kluczowym Proroctwo mogą być zagrane od razu, podczas tury przeciwnika.[6]

Tryby gryEdytuj

Dostępne są następujące tryby gry:

PlanszaEdytuj

Plansza jest podzielona na dwa szeregi. Karty położone w jednym z szeregów mogą atakować tylko karty przeciwnika położone w tym samym szeregu. Mogą też atakować przeciwnika. Szeregi mają także swoje efekty. W typowej rozgrywce jest szereg frontowy oraz szereg taktyczny.

Na Arenie Chaosu dobierane są dwa losowe rodzaje szeregów specjalnych i dobierany jest pewien scenariusz, według którego rozpoczyna się gra.

RangiEdytuj

Gracz może zyskiwać kolejne rangi meczowe oraz rangi na arenie.

TytułyEdytuj

Jako nagrody za wykonanie zadań lub pewne osiągnięcia w grze dostaje się tytuły, które potem można wybrać na swoim profilu, by wyświetlały się pod nickiem gracza.

Galeria Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Legendarne rasy - Argonianie i leśne elfy
  2. Legendarne rasy – Khajiitci i cesarscy
  3. Legendarne rasy – Redgardzi i Nordowie
  4. Czym jest The Elder Scrolls: Legends?
  5. 5,0 5,1 Podstawy tworzenia talii
  6. A Prophecy Unfolds

Nawigacja Edytuj

Seria The Elder Scrolls
Główna seria TES: ArenaTES II: DaggerfallTES III: MorrowindTES IV: OblivionTES V: Skyrim
Dodatki TES III: TrójcaTES III: PrzepowiedniaTES IV: KotNTES IV: SITES V: DawnguardTES V: HearthfireTES V: Dragonborn
Online TESOTESO: Imperial CityTESO: OrsiniumTESO: Thieves GuildTESO: Dark BrotherhoodTESO: Shadows of the HistTESO: Morrowind
Seria poboczna AES Legend: BattlespireTES Adventures: Redguard
Seria Travels TES Travels: DawnstarTES Travels: StormholdTES Travels: Shadowkey
Pozostałe TES: LegendsTES IV: Oblivion MobileTES III: Morrowind MobileTES V: Skyrim Special Edition
Powieści The Origin of Cyrus!Miasto w przestworzachLord of Souls
Anulowane TES Adventures: Eye of ArgoniaTES Adventures: Paradise SugarTES Travels: Oblivion

Więcej z Fandomu