Fandom

Elder Scrolls Wiki

Solstheim

12 436stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij

Solstheim – wyspa leżąca na pograniczu Morrowind i Skyrim. Początkowo podlegała Skyrim, a pierwsze miasto na wyspie założyła Kompania Wschodnio-Cesarska. Następnie po wybuchu Czerwonej Góry Najwyższy Król Skyrim oddał miasto i wyspę pod rządy uciekających ze swojej ojczyzny Dunmerów, obecnie wyspa jest zamieszkała przez Dunmerów oraz Nordów, a jest po rządami rodu Redoran oraz Trzeciego Cesarstwa.

Historia Edytuj

Początkowo wyspa podlegała Najwyższemu Królowi Skyrim. Jedyne miasto na wyspie założone zostało przez Kompanię Wschodnio-Cesarską i nazywa się Krucza Skała. Słynęła ona niegdyś z dużych zasobów rudy ebonu. Gdy kopalnie wyczerpały ebon, wtedy Cesarska Kompania opuściła wyspę. Po wybuchu Czerwonej Góry (co stało się w 5 roku Czwartej Ery) Solstheim został oddany przez Najwyższego Króla Mrocznym Elfom, by mogły tam znaleźć schronienie.

Dragonborn-trailer-04.PNG

Solstheim w The Elder Scrolls V: Dragonborn

w Czwartej Erze, gdy Dovahkiin odwiedza wyspę, Krucza Skała zarządzana jest przez Ród Redoran, a na południu Ród Telvanni zarządza Tel Mithryn. Solstheim jest kolonią Dunmerską. Widoczne są tam wpływy Miraaka, którego imię znają wszyscy, jednak nie mogą przypomnieć sobie kto to jest. Gdy Dovahkiin odwiedzi Kamienie Wszechstwórcy, znajdzie tam omamionych ludzi powtarzających Mantrę Miraaka. Zadaniem Dovahkiina będzie między innymi nauczenie się pierwszego słowa Krzyku Przymus i uwolnienie ludzi pracujących nad tajemniczymi konstrukcjami wokół Kamieni oraz pokonanie sworzenia z Apokryfu. Smocze Dziecię musi nauczyć się kolejnych dwóch słów wspomnianego krzyku by ostatecznie wyzwolić Solstheim z wpływów dawnego Smoczego Kapłana i Dovahkiina -Miraaka oraz Hermaeusa Mory.

Solstheim pojawia się w The Elder Scrolls III: Bloodmoon i The Elder Scrolls V: Dragonborn.

Miejsca na wyspie Edytuj

Ciekawoski Edytuj

Galeria Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki