Fandom

Elder Scrolls Wiki

Smoczy Kryzys

12 387stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Share

Smoczy Kryzys – okres w historii gdy Alduin został wygnany do przyszłości podczas Smoczej Wojny i wrócił na Nirn w 4E 201 powodując tym samym liczne zawirowania w Skyrim.

Alduin rozpoczął ponownie swój podbój Tamriel zaczynając wskrzeszanie swoich byłych sojuszników - liczne i potężne Smoki oraz Smoczych Kapłanów. Przepowiednia głosi że jedynie Dovahkiin zdoła pokonać Alduina i towarzyszące mu istoty.

Tło Edytuj

W czasie ludzkiego buntu przeciwko autorytetowi Smoczej władzy, trzech bohaterów byli w stanie pokonać Alduina przy użyciu Pradawnego Zwoju. Użycie zwoju nie pokonało smoczego władcy raz na zawsze, jedynie wysłało go w daleką przyszłość.

Bitwa o Helgen Edytuj

Alduin powrócił na Nirn akurat w czasie trwania Wojny Domowej w Skyrim. Był to czas kiedy Ulfrik Gromowładny - jarl Wichrowego Tronu - zbuntował się przeciwko władzy Trzeceigo Cesarstwa i zażądał od Najwyższego Króla Torygga ogłoszenia niepodległości Skyrim. Gdy Król nie przystał na te warunki wtenczas jarl Ulfrik zamordował Torygga i utworzył armię Gromowładnych do walki z Legionem Cesarskim. Gdy generał Tullius złapał Ulfrika postanowił wykonać jego egzekucję w małym forcie który zwał się Helgen. Wraz z armią buntowniczą do pieńka katowskiego ustawiono również Smocze Dziecię (który o swej niezwykłości jeszcze nie wiedział).

W pewnym momencie fort zaatakował smok - Alduin. Zabił jego obrońców i spalił doszczętnie wszystkie budynki. Dovahkiin uciekł wraz z jedną osobą.

Śmierć pierwszego Smoka Edytuj

Gdy Dovahkiin przyniesie Smoczy Kamień z Czarnygłazu huskarl jarla Białej Grani z informacją o ataku smoka na Zachodnią Wieżę Strażniczą, udał się tam i pokonał Mirmulnir'a po czym wchłonął jego duszę. To był czas, w którym nasze Smocze Dziecię poznało swoją moc. Po tym incydencie Dovahkiin udał się na Gardło Świata by pobierać nauki u Siwobrodych a nieco później rozpoczął współpracę z zakonem Ostrzy.

Bitwa na Gardle Świata Edytuj

Gdy Ostrza wraz z Dovahkiinem znalazły sposób na unicestwienie Alduina udali się na Gardło Świata ponownie w celu poznania krzyku Smokogrzmot i rozpoczęcia pierwszej walki z Królem Smoków. Smocze Dziecię wychodzi z tej walki zwycięsko a Pożeracz Światów ucieka do Sovngardu.

Bitwa o Sovngard Edytuj

Dovahkiin przekonuje Jarla z Białej Grani, aby umożliwić im korzystanie z Smoczej Przystani jako więzienia dla Odahviinga. Smok ten postanawia współpracować z Smoczym Dziecięciem i podważa autorytet Alduina, po czym zabiera go do Sovngardu. Gdy nasz bohater dociera do krainy chwały Nordów widać jak Alduin pożywia się duszami zmarłych wojowników. Niedługo potem dociera do Sal Chwały gdzie spotyka się z wielkimi wojownikami z czasów Smoczej Wojny którzy wspólnie z naszą postacią pokonują Pożeracza Światów.

Następstwa Edytuj

W zależności od tego czy postanowimy zabić Paarthurnaxa czy też nie, królem smoków możemy zostać albo my, albo ów smok. Jeśli Paarthurnax pozostanie przy życiu wtedy mianuje się następcą Alduina i postanowi wraz z resztą smoków podążać Drogą Głosu. Jeśli Paarthurnax zginie wtedy to my jesteśmy "jako tako" królem smoków lecz nie wpływamy na ów stworzenia. W każdym przypadku, jednak niektóre Smoki nadal będą terroryzować Nirn.

Więcej w Fandom

Losowa wiki