FANDOM

Smocza Przystań (ang. Dragonsreach) – jedno z miejsc w The Elder Scrolls V: Skyrim.

Umiejscowienie Edytuj

Smoczą Przystań możemy znaleźć w Białej Grani. Znajduje się ona na szczycie małej góry, dookoła której zostało zbudowane miasto. Podczas rozgrywki odwiedza się Smoczą Przystań dosyć często, szczególnie podczas wykonywania różnorodnych misji.

Budowa Edytuj

Smocza Przystań jest zbudowana w większości z drewna. W środku hali znajduje się wielkie pomieszczenie w którym jest jadalnia i tron na którym zasiada Jarl Balgruuf Większy ( po stronie Gromowładnych Vignar Siwo-Włosy). Znajduje się tam także pokój miejscowego czarodzieja Farengara, kuchnia, pod ziemią lochy Smoczej Przystani i na górze pokój startegiczny, pokój Jarla oraz duży balkon specjalnie przystosowany do złapania i przetrzywymywania smoka.

Historia Edytuj

Legendy głoszą że dzisiejsza "Smocza Przystań" była o wiele mniejszym budynkiem niż dotychczas. Lecz zmieniło się to gdy Jarl Olaf Jedno-Oki złapał swojego arcy-wroga smoka Numinexa. Wybudował on wielki balkon z przyszykowaną pułapką po czym schwytał Numinexa w swoje szpony. To wydarzenie nadało imię tej hali które zostało zachowane do dziś. Takim także sposobem Dovahkiin złapał smoka Odahviinga podczas zadania Upadły.

Ciekawostki Edytuj

  • Pod mostem prowadzącym do wejścia do Smoczej Przystani znajduje się szkielet który ma ze sobą kilka sztuk Septimów.
  • Smocza Przystań przypomina nieco budynek na szczycie Edoras z filmu Władca Pierścieni: Dwie Wieże.
  • Konstrukcja Smoczej Przystani jest prawdopodnie bazowana na Norweskich i Duńskich kościołach.
  • W pokoju Jarla znajduje się Elficki miecz który można wziąć otwierając gablotkę na poziomie Mistrz.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki