FANDOM

Skaalowie (Skyrim)

Skaalowie (ang. Skaal) – starożytne, odseparowane plemię Nordów, żyjące w północnej części wyspy Solstheim.

Występowanie Edytuj

Wioska Skaalów jest położona na północno-wschodniej części Solstheim.

Kultura Edytuj

Wojownik Skaal (Morrowind)

Skaalowie są małym plemieniem, posiadającym mniej niż stu ludzi. Ich społeczeństwo zawiera kilka pozycji wykorzystywane do różnych celów. Lider Skaalów prowadzi plemię i jego mieszkańców. Obecnie liderem jest Fanari Mocny Głos. Szaman jest duchowym posłańcem wioski, chroni wioskę przed szkodliwą magią i ściśle strzeże tajemnic osady. Obecnym szamanem jest Frea, która zajęła miejsce ojca.

Religia Edytuj

Skaalowie wierzą we Wszechstwórcę, który jest dla nich jedynym bogiem, tym, który stworzył świat. Nie uznają oni Dziewięciu Bóstw ani żadnych innych panteonów, nawet tego nordyckiego, który to stanowił najważniejszą religię ich przodków. Skaalowie wierzą także w siły natury i czczą różne zwierzęta, charakteryzując np. wilki jako szybkich, zwinnych i sprytnych łowców. Byli oni przeciwni budowie Kruczej Skały w Trzeciej Erze, wierząc, że wycinanie lasów i wyczerpywanie zapasów naturalnych Solstheim może doprowadzić do nieszczęścia.

Galeria Edytuj