Fandom

Elder Scrolls Wiki

Skaalowie

12 387stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Skaalowie są starożytnym, odseparowanym plemieniem Nordów, którzy żyją w północnej części wyspy Solstheim.

Występowanie Edytuj

Url.jpg

Mapa wioski Skaal

Wioska Skaalów jest położona na północno-wschodniej części Solstheim.

Kultura Edytuj

Skaalowie są małym plemieniem, posiadającym mniej niż stu ludzi. Ich społeczeństwo zawiera kilka pozycji wykorzystywane do różnych celów. Lider Skaal prowadzi plemię i jego mieszkańców. Obecnie liderem jest Fanari Mocny Głos. Szaman jest duchowym posłańcem wioski, chroni wioskę przed szkodliwą magią i ściśle strzeże tajemnic osady. Obecnym szamanen jest Frea, która zajeła miejsce ojca.

Religia Edytuj

Skaalowie wierzą we Wszechstwórcy, który jest dla nich jedynym bogiem, tym, który stworzył świat. Nie uznają oni Dziewięciu Bóstw ani żadnych innych panteonów, nawet tego nordyckiego, który to stanowił najważniejszą religię ich przodków. Skaalowie wierzą także w siły natury i czczą różne zwierzęta, charakteryzując np. wilki jako szybkich, zwinnych i sprytnych łowców. Są oni przeciwni budowie Kruczej Skały w Trzeciej Erze, wierząc, że wycinanie lasów i wyczerpywanie zapasów naturalnych Solstheim może doprowadzić do nieszczęścia.

Galeria Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki