FANDOM

Sithis (znany również jako Padomay) – jest bóstwem pustki i nicości. Jest czczony przez Mroczne Bractwo.

Historia Edytuj

Sithis nie jest ani Aedrą, ani Daedrą. W rzeczywistości, według starożytnych tekstów, Sithis wyprzedza stworzenie obu grup. Odegrał rolę w ich tworzeniu jako starszy "brat" Anu (bóg porządku i światła). Kiedy ich krew została przelana w walce, mieszając się stworzyła Aedry, ale sama krew Sithisa zrodziła Daedry. Prowadzi to do tego, że Sithis jest uważany przez niektórych za "prawdziwego boga", który istniał przed wszystkim innym i którego chaotyczny charakter spowodował reakcję, która dała życie obecnym bogom. Sithis jest opisany jako uosobienie wszystkiego złego, ale jednocześnie, jest on opisany jako w ogóle nic: pustka. On jest zaspokajany przez śmierć (choć on sam nie jest bogiem śmierci), oraz inne akty cierpienia i przemocy.

Podczas Drugiej Ery, Sithis odwiedził Dunmerską kobietę, która potem urodziła pięcioro dzieci z Sithisem. Dunmerska kobieta potem stwierdziła, że słyszała głos Sithisa w swojej głowie, który mówił jej, aby wysłać swoje dzieci do niego. Jednak nie było to takie łatwe, należało poświęcić pięcioro dzieci, przez wysłanie ich do Otchłani, aby mogły spotkać się z ojcem. Po tym, wielu obywateli było oburzonych, zabili kobietę Sithisa za jej działania i spalili jej dom. Mówi się, że tak powstała Nocna Matka. Po co najmniej 30 latach, inna kobieta usłyszała głosy w swojej głowie, podobnie jak Nocna Matka usłyszała Sithisa. Podążyła za głosami do jej grobu i tam pierwszy słuchacz Mrocznego Bractwa został stworzony. Po tym ustanowiono Mroczne Bractwo, które czci Sithisa. Sithis stał się znacznie bardziej publicznie czczony przez wszystkich mieszkańców Tamriel, niż był wcześniej. Według braci ciemności, on jest w "małżeństwie" z Nocną Matką, a członkowie Mrocznego Bractwa są ich metaforycznymi dziećmi.

Galeria Edytuj

Nawigacja Edytuj

Bóstwa
Panteon Altmerów Auri-ElTrinimacMagnusSyrabaneJephreXarxesMaraStendarrLorkhanPhynasterXen
Panteon Bosmerów Auri-ElArkayBaan DarHerma-MoraJoneJodeLorkhanMaraStendarrXarxesY'ffreZ'en
Panteon Bretonów AkatoshArkayDibellaJulianosKynarethSheorMagnusMaraPhynasterStendarrY'ffreZenithar
Panteon Cesarskich AkatoshArkayDibellaJulianosKynarethShezarrMaraMorihausRemanStendarrTalosZenithar
Panteon Dunmerów AlmalexiaAzuraBoethiahVivekSotha SilLorkhanNerevarDagoth UrMalacathMehrunes DagonMephalaMolag BalSheogorath
Panteon Khajiitów AlkoshAzurahBaan DarHermorahHircynMasserSecundaKhenarthiLorkhajMaraMerrunzMafalaNamiiraRajhinRiddle'TharSangiinSheggorathS'rendarrY'fferja-Kha'jay
Panteon Kothri Clavicus ZłośliwyDibeMaraKinZ'en
Panteon Nordów AlduinDibellaHerma-MoraJhunalKyneMalochMaraOrkeyStuhnShorTalosYsmir
Panteon Orsimerów TrinimacMalacathMauloch
Panteon Redgardów SatakalRuptgaTu'whaccaZehtMorwhaTavaMaloocDiagnaSepHoonDingLekiOnsi
Panteon Śnieżnych Elfów Auri-ElTrinimacSyrabaneJephrePhynaster
Kulty Tamriel Clavicus ZłośliwyCuhlecainMeridiaMiraakNerevaryjczykNocnicaPeryiteSithisVaerminaKról Robaków

Więcej z Fandomu

Losowa wiki