Fandom

Elder Scrolls Wiki

Siedem Klątw

12 387stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Siedem Klątw – opis siedmiu klątw jakie spadną na Nerevaryjczyka.

Treść Edytuj

Siedem Klątw

[z Apografy Odszczepieńców, z przypisami Gilvasa Barelo, opata klasztoru Holamayan]

przez drzwi nie opłakiwanego domu
gdzie spiskowano i drwiono
z korytarzy domu złamanej przysięgi
brzmi siedem klątw bogów, przeciw którym bluźniono

klątwa pierwsza, Klątwa Ognia
klątwa druga, Klątwa Popiołu
klątwa trzecia, Klątwa Ciała
klątwa czwarta, Klątwa Zjaw
klątwa piąta, Klątwa Siewu
klątwa szósta, Klątwa Rozpaczy
klątwa siódma, Klątwa Snów

Przypisy

Wersy 1-3: Niejasne. Mogą odnosić się do bezbożności kpiącego z bogów Rodu Dwemerów, lub zdradzieckiej dyplomacji subtelnego Rodu Dagothor, lub do obu. Ród Daghoth został jednak napiętnowany za złamanie przysięgi w związku ze zdradą pod Czerwoną Górą. Fragment może jednakowoż odnosić się też do nie sprecyzowanych przypadków złamania obietnicy pokoju pomiędzy Lordem Nerevarem i Lordem Dunmakiem, założycielami Wielkiej Rady. Nerevar i Dunmac byli lojalnymi przyjaciółmi do czasu, gdy nieporozumienia pomiędzy Dwemerami i innymi Wielkim Rodami przerodziły się w otwarty konflikt.

Wers 4: Dwemerowie kpili z bogów i bluźnili przeciwko nim.

Wersy 5-6: Klątwy ognia i popiołu miały pochodzić z Czerwonej Góry, gdzie władał Dagoth Ur. Było to najwcześniejsze odnotowane zagrożenie ze strony Czerwonej Góry.

Wers 7: Klątwa ciała sugeruje zarazy, szczególnie spaczenie. Burze ognia i popiołu pojawiły się przed zagrożeniem zarazami i spaczeniem.

Wersy 8-10: Niejasne. Może odnosić się do na razie nie rozpoznanych zagrożeń ze strony Dagoth Ura.

Wers 11: Najnowsze doniesienia o chorobach duszy i zakłócanych snach pochodzą zarówno od ludności miejskiej, jak i Popielnych. Spełnienie się siódmej i ostatniej klątwy sugeruje, że obecne zagrożenie zbliża się do punktu zwrotnego.

Więcej w Fandom

Losowa wiki