FANDOM

Samotnia (ang. Solitude) – stolica prowincji Skyrim oraz Haafingar, miasto położone na wysokim klifie w północno-zachodniej części Skyrim, tuż przy brzegu Morza Upiorów. O ile tytułem jarla Samotni może poszczycić się Elisif Sprawiedliwa, to znaczące wpływy posiada tu dowódca stacjonującego garnizonu Legionu, Generał Tullius. Miasto posiada dobrze prosperujący port z wielkim magazynem Kompanii Wchodnio-Cesarskiej, znajdującym się w olbrzymiej grocie wewnątrz klifu, na którym położona jest Samotnia. Port w Samotni jest dla Cesarstwa ważnym punktem strategicznym, oraz najbardziej wysuniętą na północ przystanią dla cesarskich okrętów. Samotnia jest klejnotem Skyrim, a także kolebką sztuki. 

Historia Edytuj

Wielu jarlów Samotni miało silne koneksje z Cesarstwem i panującym w nim rodem Septimów. Najsłynniejszym władcą Samotni pochodzącym z rodu Septimów, była niewątpliwie królowa Potema Septim, nazywana powszechnie Wilczą Królową Samotni. Z tą właśnie władczynią wiąże się mroczna historia Samotni, która przez pewien okres czasu była rozpowszechniana jedynie przez nieumarłe sługi Wilczej Królowej.

Zanim jednak to się stało, władzę w mieście sprawował jej syn Uriel Septim III, Samotnia była jego największym batonem w Wojnie o Czerwony Diament, a po jego śmierci władza w Samotni wróciła w ręce Potemy, która jeszcze przez 10 lat walczyła ze swoimi braćmi. W 3E 137 r miasto zostało oblężone, a Potema zginęła w trakcie oblężenia.

Po śmieci Wilczej Królowej władzę nad Samotnią przejął jej brat Magnus Septim, który zaczął odbudowywać i przywracać porządek w mieście i całej włości.

Następnym znanym władcą z rodu Septimów był Pelagius Septim III nazywany Szalonym, syn Magnusa. To on w 3E 137 r zdobył Samotnie, jego wuj Cephorus był z niego tak zadowolony, że ofiarował mu całą Samotnię pod władanie, jednak władzę w niej przejął jego ojciec Magnus, a pozostawił mu ją, kiedy sam został cesarzem. Jego rządy w Samotni nie były prawdziwe, faktyczną władzę sprawowała tu Katariah, jego żona. Po koronowaniu Pelagiusa na cesarza władzę w Samotni przejęła jego siostra Jolethe Septim, która zaczęła naprawiać błędy swego brata.

Kolejnym krwawym wydarzeniem w dziejach Samotni, było zabójstwo Najwyższego Króla Skyrim, jarla Torygga, przez jarla Wichrowego Tronu, Ulfrika Gromowładnego. Ulfrik przybył pewnego dnia do bram Samotni, prosząc króla o audiencję. Król zgodził się na to, co poskutkowało jego śmiercią. Bowiem Ulfrik przybył do Samotni tylko po to, aby wyzwać Torryga na pojedynek, powołując się na pradawny norski zwyczaj. Torryg, poniekąd przyparty do muru, nie mógł odmówić i stanął do walki – wtedy Ulfrik, na oczach całego dworu, użył Thu'um i niemal rozerwał króla na strzępy. W trakcie rozmowy z Ulfrikiem w Wichrowym Tronie otwarcie przyznaje, że Torygg nie miał najmniejszych szans w starciu z nim. Tytuł jarla przyjęła wdowa po Toryggu Elisif Sprawiedliwa, która poświeciła się pielęgnowaniu życia codziennego Samotni i całej jej włości.

Błękitny Pałac Edytuj

Najważniejszy oraz największy budynek w mieście, stanowiący siedzibę jarla i jego dworzan. Błękitny Pałac można podzielić na dwie części – główną oraz na wschodnie skrzydło, ochrzczone nazwą Skrzydła Pelagiusa, ku czci zmarłego cesarza. W części głównej można wydzielić dwa piętra. Na pierwszym znajdują się kuchnia oraz kwatery służących, zaś na drugim – sala tronowa oraz sypialnia jarla, nadwornego czarodzieja oraz zarządcy grodu. Skrzydło Pelagiusa zostało zamknięte,  przez co powoli popada w ruinę.  Mieszkańcy pałacu utrzymują, że powodem tej decyzji jest domniemana obecność ducha Pelagiusa III Szalonego, dlatego miejsce to odgrywa istotną rolę w zadaniu Umysł Szaleńca.

Akademia Bardów Edytuj

Elitarna szkoła bardów w Skyrim, której rektorem jest Altmer Viarmo. Budynek Akademii składa się z trzech kondygnacji zawierających m.in. dwie aule, prywatne pokoje, główny dziedziniec oraz piwnice. Ponadto plac przed budynkiem akademii jest miejscem celebracji dorocznego festiwalu o nazwie „Spalenie Króla Olafa”, który ma za zadanie uczcić obalenie niekompetentnego władcy.

Zamek Dour Edytuj

Koszary Samotni i zarazem kwatera główna Legionu w Skyrim. Rezyduje tu Generał Tullius, wraz z dwójką Legatów Legionu. Zamek posiada loch, kowala, łuczarza oraz wysoką wieżę, stanowiącą rezydencję dla Cesarza w czasie jego pobytu w Skyrim.

Świątynia Ośmiu Bóstw Edytuj

Główne miejsce kultu boskich istot w Samotni. Mieszkańcy mają tu możliwość pomodlenia się w osobnych kapliczkach do wszystkich ośmiu bóstw (niegdyś dziewięciu, lecz po ustaleniu Konkordatu Bieli i Złota wiara w Talosa została zakazana na terenie wszystkich prowincji cesarstwa). Pomocą mogą też służyć liczni kapłani, których zwierzchnikami są Freir i Rorlund.

Miejsca Edytuj

Gospody Edytuj

SklepyEdytuj

Domy Edytuj

Siedziba jarla Edytuj

Inne Edytuj

Osoby Edytuj

Błękitny Pałac Edytuj

Elisif Sprawiedliwa
Falk Ogniobrody
Sybilla Stentor
Bolgeir Niedźwiedzi-Pazur
Bryling
Erikur
Erdi
Odar
Una

Kupcy Edytuj

Sayma
Beirand
Fihada
Endaria
Angelina Morrard
Corpulus Vinius
Sybilla Stentor
Addvar
Jala
Evette San

Towarzysze Edytuj

Jordis Siostra-Tarczy
Belrand
Ahtar

Zamek Dour Edytuj

Tullius
Rikke
Aldis
Ahtar
Gianna
Adventus Caesennius

Akademia Bardów Edytuj

Aia Arria
Ataf
Bendt
Giraud Gemane
Illdi
Inge Sześć-Palców
Jorn
Pantea Ateia
Viarmo

Kapłani Edytuj

Rorlund
Styrr
Silana Petreia
Freir

Inni Edytuj

Vittoria Vicci
Aquillius Aeresius
Gisli
Greta
Gulum-Ei
Heimvar
Irnskar Żelazoręki
Jaree-Ra
Jawanan
Kayd
Melaran
Minette Vinius
Noster Orle-Oko
Octieve San
Roggvir
Svari
Sorex Vinius
Vivienne Onis
Dervenin
Varnius Junius

Ciekawostki Edytuj

  • Po zakupie posiadłości Dumna Wieżyca – we wnętrzu mieszkania – możemy znaleźć jeden z Kamieni Barenziah.
  • W Klasztorze Dziewięciu Bóstw mamy tylko osiem kapliczek – kapłan informuje nas, co jest tego przyczyną.
  • W Klasztorze możemy znaleźć przejście do nieużywanych już katakumb Królowej Potemy.
  • Gdy po raz pierwszy wchodzimy do miasta, jesteśmy świadkami wykonywanej egzekucji na lojaliście Gromowładnych, który otworzył bramę Ulfrikowi gdy ten uciekał po dokonaniu morderstwa na Królu Toryggu.

Galeria Edytuj