Fandom

Elder Scrolls Wiki

Rorikstead

12 436stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

Rorikstead (znane również jako Rorikowy Pożytek podczas Pierwszej Ery[1]) – wieś położona we włości Biała Grań.

Historia Edytuj

Rorikstead jest najdalej położoną osadą we włości wzdłuż zachodniej granicy w pobliżu Pogranicza. Osada składa się z dwóch domków, gospody i posiadłości.

Karczma gospoda Pod Lodowym Owocem prowadzona jest przez Mralkiego i jego syna, Eryka. Posiadłość Rorika zamieszkuje Rorik oraz Jouane Manette, uzdrowiciel, który uratował życie Rorika podczas wojny.

Rorikstead posiada również dwie farmy. Gospodarstwo Gnojówka jest zarządzane przez Ennisa oraz pomagającej mu Reldith. Druga farma, prowadzona jest przez Lemkila, który zmuszony jest prowadzić ją samotnie. Lemkil posiada dwie młode córki, Sissel i Britte, które nie pomagają mu w gospodarstwie, ku jego irytacji.

Po zdobyciu Smoczego Kamienia dla Farengara, odbywa się rozmowa pomiędzy Farengarem i Delphine odnośnie spisu posiadłości jarla Gjalunda (leżącego na stole), książki która może poprzedzać Pierwszą Erę. W książce tej, Rorikstead jest wymieniane jako jedno z posiadłości Jarla Gjalunda pod nazwą Rorikowy Pożytek.

Zadania Edytuj

Eryk Zabójca Edytuj

Dovahkiin jest proszony, aby przekonać Mralkiego, szynkarza w gospodzie Pod Lodowym Owocem, aby umożliwić Erykowi, jego synowi, by stać się poszukiwaczem przygód. Jeżeli Mralki zostanie przekonany, on i Eryk odbywają podróż do Białej Grani, żeby kupić Erykowi zbroję. Po tym wszystkim, Eryk jest nazywany Erykiem Zabójcą, dostępny jest też do wynajęcia jako najemnik przez Dovahkiina.

Pamiętna Noc Edytuj

Po pijackiej, niepamiętnej nocy spędzonej z tajemniczym Samem Guevenne, Dovahkiin zostaje obudzony w Markarcie w Świątyni Dibelli przez kapłankę Sennę. Po tym wydarzeniu, kieruje się w stronę Rorikstead, gdzie zaczepia go farmer imieniem Ennis, żądający zwrotu jego kozy, Gledy. Po odzyskaniu kozy od giganta Groka (któremu koza została sprzedana po jej ukradzeniu) lub zapłaceniu odszkodowania. Po tym wszystkim kieruje się do Ysoldy w Białej Grani.

Postacie Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Lokir, koniokrad widziany na początku prologu, pochodzi z Rorikstead. Mimo to, nikt z mieszkańców miasta o nim nie wspomina, zaś w Rorikstead nie znajduje się żadna jego rezydencja, w której mógł mieszkać.
  • Można czasem usłyszeć jak Sissel pyta się Jouane Manette by uczył ją magii, a on w odpowiada jej by mówiła ciszej, bo wszyscy "poznają nasz sekret.".
  • Miasto jako że posiada tajemniczą przeszłość, a w domostwach znajdują często klejnoty dusz i książki o Daedrach jest obiektem teorii jakoby miałoby być zamieszkiwane przez czcicieli Daedr.

Galeria Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Spis posiadłości jarla Gjalunda

Więcej w Fandom

Losowa wiki