FANDOM

Rift – włość w południowo-wschodnim Skyrim. Stolicą Riftu jest Pęknina, port tego miasta dochodzi do jeziora Honrich, drugim wielkim jeziorem w prowincji jest jezioro Geir. Mniejsze miasta w prowincji to Ivarstead i Skała Shora. Włość słynie z bujnego lasu, jezior i górskiego terenu. Ponadto dominują tutaj niedźwiedzie, koty szablozębne i wilki co czyni ją wspaniałym miejscem łowieckim. Rift graniczy na południu ze Stonefalls, na północy z Wschodnią Marchią, na północnym-zachodzie z Białą Granią i na zachodzie z Falkret.

HistoriaEdytuj

Druga EraEdytuj

Sytuacja we włości jest trudna. Stolica została niedawno zaatakowana przez gigantów, prawie cały teren przejęli nekromanci i bandyci. Sytuacji też nie ułatwia fakt że zarówno w pobliżu miasta jak i w dziczy można natknąć się na niezliczone ilości tygrysów szablozębnych.

Czwarta EraEdytuj

Teraz Pęknina to miasto słynące z miodosytni, Gildii Złodziei i korupcji.

Jarlem Rift jest Laila Prawo-Dawca, która włada z Pękniny, choć rzeczywistą władzę na tych ziemiach posiada Maven Czarna Róża. Maven posiada protekcję Gildii Złodziei i jest to jeden z czynników decydujących o wielkich wpływach jej klanu w Pękninie.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki