Fandom

Elder Scrolls Wiki

Reman III

12 436stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Reman III (? - 1E 2920[1]) – szósty cesarz Cyrodiil i ostatni cesarz z Dynastii Reman. Walczył o pokój w wojnie z Morrowind która trwała 80 lat, podczas podpisania traktatu pokojowego został zabity przez Morag Tong pozwalając aby Akaviryjski Potentat Versidue-Shaie został Cesarzem.

W jego tytule "III" oznacza że był trzecim Cesarzem, który mianował się Remanem. Dwaj inni Cesarze również znani pochodzili z tej dynastii - Brazollus oraz Kastav.

Historia Edytuj

Reman był synem nieznanego z imienia piątego Cesarza Cyrodiil, panującego w latach 2851 - 2877 1E. W tym czasie Cesarstwo Cyrodiil zdołało opanować cały kontynent Tamriel, oprócz prowincji Morrowind, wschodniego królestwa Dunmerów.

Podbój tego królestwa rozpoczął Cesarz Reman II, jednak nie udało mu się zdobyć prowincji, a wojnę kontynuował jego syn. Wojnę tę nazwano Wojną Osiemdziesięcioletnią ze względu że trwała 80 lat.

Po śmierci ojca 2877 1E, Reman przejął tron cesarstwa i koronował się jako Reman III i szósty cesarz Cyrodiil[2].

Reman był zdecydowany zakończyć wojnę z Morrowind, dlatego dążył do zawarcia pokoju.

Poślubił Tavine i razem z nią miał syna, dziedzica Julieka. Cesarzowa jednak sama pragnęła władzy, dlatego w 2899 roku 1E, rozkazała uwięzić jego w Gideon na Czarnych Mokradłach, w obawie, że wznieci rewolucje i przejmie jej tron.

Przypisy Edytuj

  1. Grób w Sancre Tor - "Tu leży Reman III, ostatni z Dynastii Reman, zmarł poprzez zdradę w roku 2920, panował czterdzieści trzy lata"
  2. 2920, Ostatniego Roku Pierwszej Ery --- Carlovac Townway

Nawigacja Edytuj

Nieznany Cesarz Tamriel Potentat Versidue-Shaie

Cesarze Tamriel
Antiochus SeptimAttrebus MedeBrazollus DorCassynder SeptimCephorus Septim ICephorus Septim IICuhlecainHestraKastav CyrodiilKatariah SeptimKintyra Septim IKintyra Septim IIMagnus SeptimMartin SeptimMorihatha SeptimPelagius Septim IPelagius Septim IIPelagius Septim IIIPelagius Septim IVReman CyrodiilReman IIReman IIISavirien-ChorakTiber Septim

Więcej w Fandom

Losowa wiki