FANDOM

Redgardzi (ang. Redguard, „Red” - czerwony, „guard” - strażnik) – dzielni, silni i honorowi mieszkańcy pustynnego Hammerfell. Rzadko widuje się ich w wojennych barwach z powodu ich indywidualizmu (co powoduje, że są dobrymi najemnikami). Charakteryzują się ciemną (niemalże czarną) skórą oraz bardzo ciemnymi włosami. Lubują się w przeróżnych typach broni, choć ich najmocniejszą stroną są miecze jednoręczne. Nie spotyka się ich wiele w Skyrim, gdyż przyzwyczajeni do ciepłego klimatu i mają problemy z aklimatyzacją w tej mroźnej krainie.

Historia Edytuj

Pierwsza Era Edytuj

Redgardzi pierwotnie mieszkali na Yokudzie. Gdzieś około 1E 792 roku, Yokuda całkowicie zatonęła przez pewną grupę wojowników, która chciała zemsty na Redgardach za pokonanie ich w bitwie. Ci, którzy przeżyli katastrofę, dopłynęli do wybrzeży Tamriel, dokładniej do Hammerfell, wtedy zwanego przez Dwemerów „Vollenfell”. Większość Yokudańczyków osiedliła się na wyspie Herne, jednak mała grupka Redgardzkich wojowników zwanych „Ra Gada” dostała się do głównej części Vollenfell i zagarnęła tyle ziemi, ile tylko mogła. To właśnie nazwa „Redgard” pochodzi od nazwy tych wojowników. Redgardzi różnili się niezwykle od innych ras Tamriel — ich kultura, język i architektura były Yokudańskie. Dopiero gdy Bretonowie i Redgardzi mieli tego samego wroga, Orków, stworzyli sojusz. Redgardzi zaczęli używać innych języków, by móc porozumiewać się z Bretonami, aczkolwiek niektórzy ludzie wciąż zachowali Yokudańskie zwyczaje i język. W roku 1E 950 rozpoczęło się Oblężenie Orsinium, którego wynikiem było zwycięstwo Redgardów i mieszkańców Wysokiej Skały.

Druga Era Edytuj

Na początku Drugiej Ery lud Yokudański podzielił się na dwie frakcje - Korony, prowadzonej przez Na Totambu oraz Przodków, lud potomków Ra Gada. Nie minęło wiele czasu, a wybuchła wojna domowa. W roku 864 zabity został król Thassad II. Jego syn, A'Tor był bardziej przychylny Koronie, ale ta druga frakcja wygrała dzięki pomocy Trzeciego Cesarstwa. Kultura Cesarskich wkrótce ogarnęła większość Hammerfell. Tylko północna część prowincji zachowała Yokudańską kulturę i styl.

Trzecia Era Edytuj

W roku 249, Camoran Uzurpator uwolnił Hammerfell z wpływów Trzeciego Cesarstwa i sam przejął prowincję Redgardów. Ciemnoskórzy ludzie prosili o pomoc resztę prowincji, głównie Wysoką Skałę i Skyrim, ale żadna odsiecz nie przybyła. Wkrótce udało się Redgardom w 267 roku obalić władzę Camorana Uzurpatora. Niedługo po tym, w 397 wybuchła Wojna Bend'r-mahk. Największe straty ponieśli Bretoni, gdyż stracili wiele terenów na wschodzie. Wkrótce potem Bretoni i Redgardzi rozpoczęli walkę podczas Wojny o Betonię. Po krótkim czasie wojna się zakończyła, a niedługo później zakończyła się Trzecia Era.

Czwarta Era Edytuj

W 4E 171 wybuchła Wielka Wojna, która została wywołana przez Titusa Mede II, który odmówił oddania Thalmorczykom wielu ziem należących do Cesarstwa, w tym Hammerfell. Wojna zakończyła się sukcesem Aldmerskiego Dominium, które podpisało Konkordat Bieli i Złota z Cesarstwem, tym samym przejmując władzę nad większością Tamriel. Redgardzi jednak sprzeciwiali się Wysokim Elfom i starali się z nimi walczyć. Po latach walk, w 4E 180, Thalmor został oficjalnie wypędzony z Hammerfell, a Redgardzi ogłosili swą niepodległość. Po tym wydarzeniu Redgardzi z pogardą mówili o Cesarstwie. Krytykowali je, bo według nich Cesarscy mogli wygrać, gdyby walczyli dalej.

Galeria Edytuj

Zobacz też Edytuj

Nawigacja Edytuj

Rasy
Ludzie AkaviriAl-gemhaAl-haredAtmoranBretonCesarskiGeHorwalliKeptuKetKothringiNedeNordOrmaRedgardYerpest
Zwierzokształtne ArgonianinDreughGigantGrahlGreat TurtleImgaJaszczurowiecKa Po' TunKhajiitLilmothiitLudzie-ptakiMinotaurSloadTang MoTsaesci
Goblin-ken GoblinGremlinOgrRiekling
Et'Ada AedraDaedraEhlnofeyHistMagna GeSmokWiła
Pozostałe HarpiaKamalLamiaMedusa
Inne rodzaje istot rozumnych
Nieumarli DraugrDuchLiczWampir