Fandom

Elder Scrolls Wiki

Rada Cesarstwa

12 436stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze5 Udostępnij

Rada Cesarstwa (znana również jako Rada Starszych) – została stworzona między 243 rokiem, a 498 rokiem 1E. Organizacja ta sprawuje główną władzę ustawodawczą w Trzecim Cesarstwie. Na czele rady stoi Wysoki Kanclerz. Rada Starszych posiada pełną kontrolę nad armią lądową oraz morską.

Rada zwołuje się w Pałacu Cesarza, w Cyrodiil katedra zbudowana jest wokół Wieży z Białego Złota.

Historia Edytuj

Rada Cesarstwa została założona po utworzeniu Cesarstwa przez Tibera Septima. Rada Starszych pierwszy raz skorzystała z swoich praw w roku 266 1E, kiedy wyznaczyła Belharza na drugiego Cesarza Tamriel. Rada kontynuowała swoją pozycję przez całe panowanie Belharza, aż do Pelagiusa II, który oddalił ich od władzy pozostawiając tylko tych, którzy pomagali mu w spłacie zadłużenia - nabytego przez swą niegospodarność za panowania Uriela II.

Rada dalej była odsunięta od władzy po przejęciu tronu przez Pelagiusa III zwanego "Szalonym", którego próbowano odsunąć od władzy przez jego niestosowne zachowanie. Wysłano go do "azylu" w celu rehabilitacji umysłowej, władzę przejęła jego żona - Katariah Septim.

Po śmierci Katariah, jej syn Uriel Septim IV przejął władzę, przez jego czterdzieści trzy lata panowania Rada Starszych kilkakrotnie próbowała obalić go z tronu. Ostatecznie rządy Uriela IV były nieudane, po śmierci Rada Starszych cieszyła się z ich tryumfu - po czym wybrano na Cesarza Cephorusa II, kuzyna Andoraka.

Uriel Septim VI wynajął szpiegów, aby Ci dali mu dowody to tego żeby odsunąć Radę Starszych od władzy i manipulowania nim, wykorzystywał również często swoje prawo weta.

W skład Rady Starszych wchodzą zazwyczaj hrabiowie Cyrodiil, arystokracja innych prowincjach cesarskich, takich jak Jarlowie Skyrim, najwyżsi rangą członkowie sił zbrojnych i straży, a także mianowani przez Cesarza członkowie (jest to około 50 osób, jednak liczba ta zawsze jest ruchoma). Dokładny proces prawodawstwa w samej Radzie nie jest jasny - choć oczywiste jest, że Cesarz posiada prawo do zawetowania danej ustawy od czasu panowania Uriela Septima VI.

Przewodniczącym na koniec Trzeciej Ery był Wysoki Kanclerz Ocato który był Altmerem, zakończył swoją kadencję 15 lat po zabójstwie cesarza Uriela Septima VII, w 3E 433. Po Kryzysie Otchłani, Ocato zaczął rozpoznawać zagrożenia w Thalmorze, jednak został w porę przez nich zamordowany i nie zdążył ostrzec Rady.

Sala Obrad Edytuj

Siedziba i Sala Obrad znajduje się w Cesarskim Pałacu na najniższych piętrach. Dostęp do tego miejsca był wolny dla odwiedzających przed Kryzysem Otchłani i zamachem na Uriela Septima VII, po tych wydarzeniach cały teren Pałacu został zamknięty dla odwiedzających, a Ostrza broniły tego miejsca wraz z Legionem i Gwardią Pałacową. Po Wielkiej Wojnie pałac jest chroniony tylko przez funkcjonariuszy Penitus Oculatus, a Gwardia została rozwiązana.

Koniec Dynastii Septimów Edytuj

Po Dynastii Septimów nastąpił okres, w którym zabrakło władcy. Do czasu wyboru nowego Cesarza władza przeszła w ręce Kanclerza Ocato który miał zwołać w najbliższym czasie posiedzenie Rady Starszych o charakterze elektorskim, czyli takim jak dzisiejsze Konklawe]. Miało by się wybrać metodą głosowania jednego z członków Rady który przejął by tron Cesarstwa. Niestety nie doszło do tego posiedzenia, 7 lat po śmierci kanclerza i 15 lat po śmierci Martina Septima nastąpił atak Titusa Mede na Cesarskie Miasto a ten po zdobyciu stolicy ogłosił się Cesarzem Tamriel. Wykorzystał on sytuację że Rada nie wybrała Kanclerza ani Cesarza i zapanowało bezkrólewie by prawie bez walki zdobyć miasto i zastraszyć tym samym Starszych by ci ofiarowali mu tron.

Więcej w Fandom

Losowa wiki