FANDOM

Ród Redoran – jeden z sześciu głównych rodów na Morrowind.

Przegląd Edytuj

Dunmerowie założyli i zdominowali Ród Redoran, który aktualnie jest jednym z sześciu Wielkich Rodów Morrowind. Ród składa się z doświadczonych wojowników, którzy chronią zachodnie Morrowind w Górach Velothi przed najeźdźcami, Nordów z prowincji Skyrim. Ich udziały w kontynentalnej części Morrowind obejmują dużą część Gór Zachodnich i Wielkiej Doliny.

Siedziba Rady Rodu Redoran na wyspie Vvardenfell znajduje się w Ald'ruhn. Zaś stolicą prowincji Morrowind jest Blacklight.

Ród Redoran nagradza trzy cnoty, są to: praca, obowiązkowość, i pobożności. Zadaniem każdego członka rodu jest obrona swego honoru i własnej rodziny, a także swego klanu. Uważają że życie jest trudne i zdarzają się chwile dobre i złe więc, trzeba sobie radzić mimo wszystko. Jeśli chodzi o pobożność, chodzi o szacunek do bogów i cnót, które reprezentują. Akt wobec nich jest zdrada i może skutkować wydaleniem z rodu, w zależności głównie od stopnia wykroczenia. Morderstwo jest wyjątkowo haniebnym działaniem, za to honorowy pojedynek jest dopuszczalny, a nawet powszechny w tym rodzie.

Ród Redoran jest zarządzany przez Wielkiego Mistrza, który ma oparcie w swoich radnych. Członkowie rodu nienawidzą Popielnych, których uważają za heretyków. Niektóre odłamy rodu uważają że powinno się usunąć bluźniercze klany wampirów jak i morderców z Morag Tong i członków Gildii Złodziei. Członkowie Rodu szanują bardzo Trzecie Cesarstwo i jego Legion.

Są oni sprzymierzeni z Świątynią Trójcy. Choć nie do końca przyjazny, Dom Redoran ma wielki szacunek dla tych, którzy prowadzą walki z honorem jak: Legion Cesarski i Gildia Wojowników. Nie są oni kapłanami i rycerzami jak Ród Indoril. Redorianie są prowadzeni przez tradycję i przekonania religijne i są szczególnie ważni na Vvardenfell.