Fandom

Elder Scrolls Wiki

Ród Hlaalu

12 387stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Ród Hlaalu – był jednym z trzech ważniejszych rodów do końca Trzeciej Ery i jeden z sześciu domów dunmerów. Członkowie tego rodu byli najlepszymi kupcami i dyplomatami w Vvardenfell. Uznali panowanie Trzeciego CesarstwaMorrowind, oraz z nim współpracował, za czasów cesarstwa miał tytuł Wielkiego Rodu Morrowind.

Historia Edytuj

Swoją historię zaczynają w 1E kiedy ród zostaje założony i bierze udział w obradach i powstaniu Pierwszej Rady, już zapewne w tedy dali się poznać jako doskonali kupcy, ród uczestniczył w Wojnie Pierwszej Rady gdzie razem z pozostałymi rodami członkowie rodu włącza u boku Nerevar Indorila w Bitwą pod Czerwoną Górą.

Dzięki swoim bliskim kontaktom z Cesarstwem i poparciem aktu przyłączania prowincji Morrowind do Cesarstwa, zastąpił on Ród Indoril na stanowisku wielkiego rodu Morrowind w Wielkiej Radzie. Za główną siedzibę rodu na Vvardenfell przyjmowało się miasto Balmora, a za jego stolicę w części kontynentalnej Morrowind uznaje się miasto Narsis.

Po najeździe królestwa Argonii, ród z powodu swoich bliskich kontaktów z Cesarstwem został usunięty z wielkiej rady i pozbawiony tytułu wielkiego rodu Morrowind.

Polityka Edytuj

Ród znał potęgę pieniądza i dobrze ją wykorzystywał, doprowadziło to do tego, że Ród Hlaalu stał się najbogatszym rodem w Morrowind. Jednym z ważniejszych ich osiągnięć było pojednanie Rodu Tres z Cesarstwem. Reprezentowali oni postęp i jako niemal jedyny ród darzył przybyszów przyjaźnią, w przeciwieństwie do innych rodów.

Byli bardzo otwarci na nową kulturę i doktrynę przyniesioną przez Cesarstwo, ale również nie zapomnieli o swoich obyczajach i tradycjach. Przyjmują w swoje szeregi każdego, kto chcę im służyć, ponadto ród może adoptować bardziej zasłużonych przybyszów, którzy im pomogli. Byli zażartymi przeciwnikami niewolnictwa w prowincji.

Kiedy cesarski wicekról Vedam Dren zniósł dawny traktat pokojowy zawarty w 896r. 2E. W który zawarto porozumienie że wyspa Vvardenfell ma zostać w posiadaniu Świątyni Trójcy i zakazywał kolonizacji na tym regionie, Hlaalu wykorzystało zniesienie paktu i szybko przedstawiło swój wielki i bardzo ambitny plan kolonizacji, agresywnie i bardzo szybko za czeli zajmować tereny na wyspie rozbudowując swoje osiedla. Zajeli duży region wyspy ale wciąż nie tak duży ja chcieli większa część wyspy znajdowała się pod rządami Rodu Redoran którzy byli największymi ich wrogami. Ponieśli bardzo duże straty podczas Czerwonego Roku gdyż włożyli oni najwięcej swoich środków w kolonizacje a wyspa była dużym źródłem dochodów.

Posiadłości Edytuj

W strefie kontynentalnej administrują Rejon Narsis razem z ich rodzinnym miastem. Na Vvardenfell administrowali bardzo duży obszar ziemi na południowym zachodzie.

Spis posiadłości Edytuj

  • Narsis - siedziba rodu na kontynencie. 
  • Balmora - siedziba rodu na wyspie Vvardenfell, drugie największe osiedle na tej wyspie.
  • Suran  - miasto handlowe, w tym rejonie mieściły się plantacje.
  • Hla Oad - wioska rybacka.
  • Gnaar Mok - wioska rybacka.

Posiadłości w innych prowincjach Edytuj

Ważne postacie Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki