Fandom

Elder Scrolls Wiki

Ród Dirennich

12 387stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Ród Dirennich – arystokratyczny ród Altmerów, który stał się jednym z największych rodów w Wysokiej Skale, ich znaczenie wzrosło podczas panowania Trzeciego Aldmerskiego Dominium.

Historia Edytuj

Ród Dirennich pochodzi z małej wioski Tyrigel, która znajduje się przy brzegu rzeki Caomus (niegdyś zwała się Diren - stąd nazwa rodu Dirennich) na Wyspach Summerset. Wykorzystując swą znajomość Alchemii Asliel Direnni, zatruł barbarzyńców najeżdżających Tyrigel, pozbywając się zagrożenia. Droga do dobrobytu tego rodu została przez to ugruntowana, aby później przenieść się także do Tamriel.

Ród Dirennich powiększył swoje wpływy poprzez różne manewry polityczne oraz machinacje w 1E 355. W 1E 358 wspólna armia cesarza Arniela i Skyrim zaatakowały ród Dirennich na obrzeżach Wysokiej Skały. Z powstaniem Alezjańskiego Zakonu w Cyrodiil wielu Ayleidów uciekło do Wysokiej Skały, gdzie zostali wcieleni do członków rodu Dirennich. Ród zdołał podbić Wysoką Skałę, oraz część Hammerfell i Skyrim w 1E 477.

Daggerfall zostało bazą dla rodu Dirennich oraz ich sojuszników, w 1E 480 - 1E 482 ostatni król Ayleidów - Nenalata zostaje jednym z ich sojuszników. Raven Direnni został pierwszym władcą rodu Dirennich w zamku w Daggerfall. Aiden Direnni poprowadził wojska naprzeciw Alessi w ostatecznej bitwie. Magiczne umiejętności Ravena Direnni pomogły ostatecznie pokonać Alezjański Zakon.

Mimo, że Direnni wygrali bitwę, ich moc wyraźnie zmalała, w ciągu 20 lat stracili większość wpływów w Wysokiej Skale. W końcu tylko Wyspa Balfiera pozostała w ich posiadaniu. Około 1E 500 większość Wysokiej Skały zostało uwolnione spod władania rodu Dirennich.

Król Daggerfall Lysandus pokonał swoich odwiecznych wrogów - Sentinel dzięki pomocy magii Medory Direnni. Jej dziadek Jovron Direnni był magiem bitewnym królowej Katariah Septim, zaś jej wielki pradziadek - Pelladil Direnni odgrywał podobną rolę za panowania Versidue-Shaie i zachęcał do tworzenia Gildii, bez niego moglibyśmy nie mieć teraz wielu zawodowych gildii.

Ród do czasów Tibera Septima zachował w posiadaniu jednak Wyspy Balfiera oraz swoją fortecę Wieżę Direnni. Ród miał związki krwi z Septimami- Utheilli Direnni była żoną cesarza Magnusa Septima który miął z nią dwoje dzieci- Pelagiusa, który potem został cesarzem i Jolethe Septim-Direnni która została władcą Samotni.

Wieża Direnni, która była fortecą, więzieniem oraz pałacem używaną w Hegemonii Rodu Direnni nadal nosi ich imię i nad znajduje się w ich posiadaniu.

Wielu członków rodu Direnni było bardzo uzdolnionych magicznie.

Poznani członkowie Rodu Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki