Fandom

Elder Scrolls Wiki

Przygotowanie zwłok, część III

12 425stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Przygotowanie zwłok, część III – księga mówi o oczyszczaniu zwłok z ciała, do samych kości.

Treść Edytuj

Księga 3: Świeże zwłoki

Świeże i rozkładające się zwłoki to takie, które mają jeszcze na sobie ciało. Jeśli proces rozkładu jest daleko posunięty lub jeśli wolisz stworzyć raczej szkielet-sługę, umieść zwłoki niedaleko wybrzeża lub mokradeł. Zwierzęta są największymi sprzymierzeńcami nekromanty, jeśli chodzi o pozbawianie zwłok resztek ciała. Żarłoczne kraby błotne z Morrowind ogołocą zwłoki do kości w ciągu kilku dni. Mniejsze kraby z innych prowincji robią to w kilka tygodni.

Jeżeli pragniesz stworzyć zombie-sługę, musisz jedynie przenieść zwłoki w odpowiednie miejsce i wykonać właściwe rytuały. Jest jednak kilka rzeczy, o których powinien pamiętać zwłaszcza młody nekromanta. Sługę takiego można ożywiać kilka razy, nawet, jeśli został pocięty w kawałki przez kogoś, kto nie doceniał naszej sztuki. Jeśli jeden z twoich sług doczeka się takiego niefortunnego końca, możesz ponownie go ożywić, starannie zbierając tyle części, ile to tylko możliwe, wiążąc kości skórzanymi pasami i zszywając ciało (jeśli nie jest na to zbyt rozłożone) nićmi z kocich kiszek. Sługa może być nieco słabszy z każdym z takich zabiegów, ale przy odpowiedniej staranności zombie można wskrzeszać dziesiątki razy.

Tworzenie zwykłych zombie jest jednak metodą dla leniwych lub naprawdę zdesperowanych nekromantów. Poświęcając na to niewiele więcej czasu i wysiłku, można stworzyć znacznie przydatniejszego mumię-sługę.

Pierwszy krok w tym kierunku to wymoczenie zwłok w roztworze soli lub sody. Powinno to trwać co najmniej przez miesiąc. Powstrzyma to proces rozkładu zwłok, a jeśli są one na tyle świeże, by wydzielać nieprzyjemny zapach, rozwiąże i ten problem. W klimacie wilgotnym, jak na przykład klimat Argonii czy Thrasu, konieczne może okazać się użycie większej ilości soli. Niektórzy nekromanci usuwają przed lub po moczeniu organy życiowe zwłok, ale nigdy nie udało mi się znaleźć praktycznej przyczyny takich działań.

Kolejnym krokiem jest zawinięcie sługi w materiał lub płótno. Służy to także zabezpieczeniu zwłok przed rozkładem, a co więcej, daje słudze pewną ochronę. Nie należy martwić się, jeżeli zwłoki wydają się zbyt sztywne albo zbyt wysuszone, by przydać się jako sługa; odpowiednie rytuały nadadzą im siłę wystarczającą, by się poruszać. Co najważniejsze, uzyskuje się w ten sposób sługę zdolnego wykonywać rozkazy z większą samodzielnością i zrozumieniem.

Więcej w Fandom

Losowa wiki