Fandom

Elder Scrolls Wiki

Przygotowanie zwłok, część II

12 387stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Przygotowanie zwłok, część II – książka mówi o tym, by przy wskrzeszaniu umarłych wskrzeszać ich w "całości".

Treść Edytuj

Księga 2: Szczątki szkieletu

Kiedy wskrzesza się szkielet-sługę, najważniejsze, o czym trzeba pamiętać, to aby szkielet był kompletny. Jeśli szkielet nie ma podstawowych kości, rezultaty będą frustrujące. Powinno się podejmować próbę wskrzeszenia szkieletu tylko wtedy, gdy jest się pewnym, że wszystkie lub prawie wszystkie kości są na miejscu.

Siły magiczne wezwane do wskrzeszania szkieletu sprawią, że kości ułożą się na odpowiednich miejscach, jednak warto jest wzmocnić szkielet w stawach. Najpopularniejsze są tu pasy skórzane, które ściślej łączą ze sobą kości. Niektórzy nekromanci stosują również szpikulce metalowe, które wprowadzają w stawy, co jest wprawdzie bardziej kosztowne i wymaga więcej czasu, ale zapewnia dobrą podporę dla sługi w jego najsłabszych miejscach. Szczegóły nie są tu istotne, jako że nawet amator jest w stanie znacząco wzmocnić szkielet. Tylko praktykując, można wyrobić sobie najskuteczniejszą metodę łączenia i wzmacniania szkieletu-sługi. Amatorzy popełniają często błąd zbytniego zaciśnięcia wiązań, co ogranicza ruchy szkieletu i powoduje, że staje się on bezużyteczny. Tu również tylko ćwicząc nabiera się wprawy, choć lepiej jest zawiązać węzły zbyt ściśle, niż zbyt luźno. Później można je zawsze poluzować.

Jeszcze jedna uwaga dla początkujących: większość ożywieńców można wskrzeszać wielokrotnie, szkielety jednak zostają często uszkodzone w sposób nie pozwalający na ich ponowne użycie. Jest to kolejna z przyczyn, dla których warto z uwagą przygotowywać szkielety. Wielu młodych nekromantów wskrzesza każdy szkielet, na jaki się natknie, nie przygotowując go wcale lub w zbyt małym stopniu. Zważywszy na to, jak trudne jest zdobycie zwłok, nie można tolerować tak nieefektywnego ich wykorzystywania.

Więcej w Fandom

Losowa wiki