Fandom

Elder Scrolls Wiki

Przewodnik po Anvil

12 425stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Przewodnik po Anvil – pióra Alessji Ottus.

Treść Edytuj

[S]łodka Dibello, Pani Miłości! Błogosław nas i nasze dzieci!

Nazywam się Alessja Ottus, i pragnę opowiedzieć wam o Anvil.

Hrabstwo Anvil mieści się nad morzem, i na pierwszy rzut oka jest bardzo piękne, lecz kiedy przyjrzycie się bliżej, okazuje się niezbyt przyjemne. Widoki na morze są urocze, ale w dokach i dzielnicy portowej poza miastem znajdziecie wielu marynarzy i włóczęgów i ludzi niewiele wartych. Zamek Anvil jest czysty i pełen porządku, i wewnątrz murów miejskich niektóre domy są jasne i wesołe, lecz inne zaniedbane i porzucone lub odrapane, z odpadającym plastrami tynkiem, i wszędzie można spotkać pijaków i szaleńców.

* Zamek Anvil *

Władczynią Anvil jest hrabina Millona Umbranox. Jej mąż, Corvus Umbranox, zniknął wiele lat temu, i większość ludzi przyzna, że Jaśnie Pani lepiej bez niego, gdyż był to człowiek lekkomyślny i niepoważny, skłonny do lekkich obyczajów i skandalicznych zachowań. Sama hrabina jest prawą i pobożną kobietą, i wspaniałą władczynią, uwielbianą przez lud. Gdyby jeszcze nakłoniła straż miejską, by wypędziła ona marynarzy, obiboków, szumowiny i złodziei z ulic Anvil, stałoby się ono znośniejszym miejscem do życia.

* Dzielnice Anvil *

Zważcie na pięć dzielnic Anvil, Zamek Anvil leży poza murami, na południe od miasta. Wychodzi na port, i można doń dotrzeć bramą z dzielnicy Świątynnej.

Wewnątrz murów leżą trzy dzielnice: Świątynna po wschodniej stronie, Zachodnia po zachodniej, i Cechowa pomiędzy Świątynną i Zachodnią. Dzielnica Portowa leży poza murami, na południe od miasta, i można do niej dotrzeć przez bramę w Dzielnicy Zachodniej.

* Dzielnica Świątynna *

Piękniejszej kaplicy nie uświadczy się w całej Cyrodiil. Cichy ogród do medytacji z pięknym posągiem Dibelli mieści się pomiędzy kaplicą i murem miasta, a naprzeciwko kaplicy znajduje się cudowny ogród i kryta arkada, gdzie wierni mogą schronić się przed pogodą. Niestety mieszkańcy Anvil nie wydają się doceniać zalet tego miejsca, i rzadko widać ich modlących się w kaplicy. Czy jest to wina Prymas*, która jest płytką i próżną kobietą, czy też hrabiny, która czyni niewiele, by swym przykładem zachęcić do regularnych modłów, nie mogę osądzić.

* Dzielnica Cechowa *

Do najbogatszej dzielnicy Anvil wchodzi się przez Bramę Cechową, Główną lub Północną. Tu obok siebie można zobaczyć najładniejsze i najbrzydsze budynki Anvil. Gildie są czyste i utrzymane w dobrym stanie, i zarówno gildia magów, jak i wojowników są nadzwyczaj ambitne i pracowite, jak na standardy Cyrodiil. Przywódca gildii magów Carahil, jest uczonym o dobrej opinii i otwartym wrogiem nekromancji, przywołań i mrocznych kunsztów. Tutejsza gildia wojowników jest liczna i aktywna, i nie wykazuje nieporadności i kiepskiego morale, obecnego w oddziałach gdzie indziej w Cyrodiil. Jednakże obok Gildii Magów znajduje się ruina, dawno opuszczona i zabita dechami, która straszy na całą okolicę.

* Dzielnica Zachodnia *

To jest mieszkalna dzielnica Anvil. Tutejsze domy są odrapane i zaniedbane. Ludzie są nieporządni i ospali, za wyjątkiem słynnej mieszkanki Anvil, argoniańskiej pisarki, Tkaczki Słów, która w swych okropnych książkach wysławia postępki i intrygi niższych i przestępczych klas. Osoba ta nie wyświadcza przysługi swojej rasie, potwierdzając uprzedzenia wielu z tych, którzy uważają Argonian za bezbożnych, nieuczciwych i bezwartościowych, niewiele lepszych od zwierząt.

* Dzielnica Portowa *

Doki są przegniłe i w złym stanie, i cała gama zapachów wydobywa się z ładowni statków i walających się magazynów. Niemrawi ludzie zbierają się tutaj, by wygrzewać się na słońcu, plotkować i układać plany żebractwa czy kradzieży złota na wino czy piwo. Tu dobra kobieta imieniem Mirabelle Monet prowadzi dom dla bezdomnych marynarzy, lecz z przykrością stwierdzam, że jej źle pojmowana czułość i miłosierdzie tylko zachęcają do dalszego symulanctwa i pijaństwa. Zamiast tego powinna nakłaniać tych wstrętnych darmozjadów, by doskonalili się poprzez pracowitość i naukę Dziewiątki. Pomimo tego bardzo atrakcyjna jest latarnia na południe od portu, z której można kontemplować dalszy i milsze widoki zamku Anvil, miasta oraz portu.

Niech Dziewiątka prowadzi was i strzeże.

Więcej w Fandom

Losowa wiki