Fandom

Elder Scrolls Wiki

Przemieniony lud

12 438stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Przemieniony lud – książka występująca w The Elder Scrolls III: Morrowind i The Elder Scrolls V: Dragonborn. Opisuje przemianę Trinimaca i powstanie Orsimerów.

Treść Edytuj

Przemieniony lud

Trinimac był najsilniejszym ze wszystkich et'Ada przemierzających Nirn. Na długi czas zdołał przekonać Aldmerów, że łzy były najlepszą reakcją na Rozłączenie. Płakali, przysparzając wstydu naszym przodkom, szczególnie altmerskim kobietom. Brali nawet nadaremno imię Nieobecnego Boga, kwestionując Jego opowieści. Tak więc pewnego dnia Boethiah, Książę Spisków, młodzieniec rozwinięty nad swój wiek, podstępem nakłonił Trinimaca, by wszedł w jego usta. Wówczas przez czas jakiś mówił jak Trinimac, zbierając wokół siebie sporo słuchaczy. Boethiah pokazał im kłamstwa et'Ada, Aedry, i powiedział im, że Trinimac był największym z kłamców - a to wszystko głosem Trinimaca! Boethiah objawił zgromadzonym przed sobą masom Prawdę o Trzech Obliczach. Pokazał im, z Mephalą, zasady Doświadczenia Psijicznego. Nauczył ich, jak budować Domy i co zakopywać w ich Rogach. Pokazał im właściwy sposób noszenia skóry. Pokazał, jak chodzić, by dokonać Eksodusu. Potem Boethiah wyrzucił z siebie Trinimaca, na ziemię przed sobą, by udowodnić, że wszystko, co mówił, było prawdą. Wtedy z łatwością jego nowy lud stał się ludem Przemienionym.

Więcej w Fandom

Losowa wiki